اجبار جواب نمیدهد
اجبار جواب نمی دهد و چاره ی کار دگرگونی ساختاری فرهنگ ، آموزش ، سیاست، اقتصاد جامعه و حوزه ی قدرت است.
اجبار جواب نمی دهد و چاره ی کار دگرگونی ساختاری فرهنگ ، آموزش ، سیاست، اقتصاد جامعه و حوزه ی قدرت است.
«عقدهسنجی» یا «عقدهگرایی» در درمانروانی که «زیگموند فروید» بنیانگذار دانش روانکاوی روی آن تاکید میکرد حالا بیش از پیش در این رشته علمی مورد توجه قرار گرفته است، اما به نظر میرسد برخی روانشناسان خصوصا در روانشناسی زرد با ایجاد عقدههای بیشتر در انسان و انگیزههای کاذب، آنان را بیشتر دچار مشکلات روانی و هویتی میکنند.
انتشار اظهارات پایتونی باعث شد تا به مدد فضای مجازی در کوتاهترین زمان ممکن عجایب گفتههای این استاد دانشگاه هویدا شود؛ رخدادی که از یک منظر نگاه بسیاری را به مساله «نخبگی» دوخت.
داستان آسیه از برجستگی «اراده آدمی» می گوید. در این اتفاق، این بهانه که ساختار فاسد، لزوما فرد را فاسد می سازد و آلودگی افراد را توجیه می کند، زیر سوال می رود!
آنهایی که زندگی کردن بلد نیستند، یا زندگیشان دزدیده شده، درباره زندگی زیاد مینویسند و نصیحت میکنند.
پیچیدگی پدیده دین و حجاب در جهان و ایران کنونی به گونه ای است که با زور نمی توان آن را جا انداخت
ممکن است کسی کشته شدن مردم در جریان پدیده ی زمین لرزه را عذاب بداند و عذاب را استعاره ای از دوری و نافرمانی آنان از خداوند به حساب آورد. یا ممکن است کسی این پدیده را زمینه ی سعادت ابدی کشته شدگان در سایه ی نزدیکی آنان به رحمت ایزدی بداند
از دیدگاه خردمندان، سنت و سنتگرایی به سه معنا است: الف – به معنای سنتهای رایج اجتماعی و مذهبی در میان عوام مردم، با بار معنایی مذموم، منفی و ضد تحول و توسعه؛ نیرویی است در برابر خردمندی و عقلانیت و تفکر. بهانهای است برای رد هر نوع فکر جدیدِ تغییر دهندهی الگوهای رفتاری
اصحاب و متولیان دین، قرائت عقلانی و تفسیر رحمانی از قرآن و تغییر و تحول بنیادین را در قوانین و در اصول و فروع بپذیرند
مردان طی تاریخی بسیار طولانی در تمام جهان «مبنا»ی سیاست، قانون، تحقیق، اقتصاد و حتی هنر بودهاند. کلاویههای پیانو برای دستان یک مرد طراحی شده و از ۱۲ پیانیست مشهور فقط سه نفر زن بودند.
کوثر شیخ نجدی
اگر مدام عکس پروفایل چک میکنیم، اگر برای پارکینگ وسواس داریم…دکتر حسن سلامی
دین و ملی گرایی در ایران و اسرائیلرحمت مهدوی دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی
نامزدهای انتخاباتی از عقیلهایشان عبور خواهند کرد؟