تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1400 - 23:51
کد خبر : 10025

خداحافظی ظریف بعد از دیدار با همتای ژاپنی و ادامه مخالفت‌ها با واردات واکسن

خداحافظی ظریف بعد از دیدار با همتای ژاپنی و ادامه مخالفت‌ها با واردات واکسن

*در جریان سفر وزیر خارجه ژاپن به تهران و دیدار وی با رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی، خواست ایران برای آزادسازی منابع بلوکه شده به واسطه تحریم‌های آمریکا به وی اعلام شد. برخی رسانه‌ها میانجیگری میان تهران و واشنگتن را از دستورهای کار این سفر عنوان کرده‌اند.   *محمدجواد ظریف بعد

*در جریان سفر وزیر خارجه ژاپن به تهران و دیدار وی با رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی، خواست ایران برای آزادسازی منابع بلوکه شده به واسطه تحریم‌های آمریکا به وی اعلام شد. برخی رسانه‌ها میانجیگری میان تهران و واشنگتن را از دستورهای کار این سفر عنوان کرده‌اند.

 

*محمدجواد ظریف بعد از دیدار با همتای ژاپنی، در پیامی ویدئویی از مردم خداحافظی و طلب بخشش کرد.

 

*وزارت تعاون در نخستین گزارش رسمی «خط فقر»، خط فقر سرانه را یک میلیون و ۲۵۴هزار تومان (برای هر نفر) اعلام کرد. بر اساس این گزارش، خط فقر در سال ۹۹، ۳۸ درصد رشد کرده و یک سوم ایرانیان زیر خط فقر مطلق قرار دارند.

 

*مجلسی‌ها در دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم درباره وزیر ارتباطات سخن گفتند. عیسی زارع‌پور اظهار داشت طی چهار سال شبکه ملی اطلاعات را تکمیل خواهم کرد.

 

*مخالفان خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، از عملکرد وی در خصوص فساد در قوه قضاییه و حوادث پس از انتخابات ۸۸ انتقاد کردند. محمدباقر قالیباف اما خطیب را گزینه مورد وثوق رهبری دانست.

 

*امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه اظهار داشت از میز منطقی مذاکره فرار نمی‌کنیم. مخالفانش اما سابقه وی در دولت روحانی و نزدیکی با علی لاریجانی را نقطه منفی برای او قلمداد کردند. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی صلاحیت امیرعبداللهیان را برای وزارت تایید کرده است.

 

*سیداحسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد به عنوان یکی از مخالفان FATF در بهارستان گفت آرایش ضدتحریمی به خود می‌گیریم. موافقانش بر سلامت وی تاکید کردند و مخالفان از بی‌تجربگی اجرایی خاندوزی سخن گفتند.

 

*سخنگوی کمیسیون بهداشت هم از شایستگی بهرام عین اللهی برای وزارت خبر داد.

 

*همزمان با طرح احتمال واردات ۲۰میلیون دوز واکسن فایزر از سوی رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو، فرمانده کل سپاه اظهار داشت چه تضمینی وجود دارد که دشمن واکسن فلج‌کننده به ما ندهد؟

 

*پس از اعلام مواضع مقامات اروپایی مبنی بر به رسمیت نشناختن طالبان، وزیر خارجه آمریکا گفت هنوز القاعده در افغانستان حضور دارد.

 

*سازمان ملل اعلام کرده نیمی از کودکان افغانستان از سوءتغذیه رنج می‌برند. در تازه‌ترین اخبار از افغانستان، برخی زنان در شبکه‌های اجتماعی از ممانعت طالبان از ورود آنان به محل کار خبر داده‌اند.

 

*بعد از اظهارات احمد مسعود مبنی بر رد گفت‌وگوهای صلح از سوی طالبان، برخی مقامات این جریان مدعی شدند حرکت به سوی پنجشیر آغاز شده است.

 

*ادعای سخنگوی دفتر سیاسی طالبان که گفته مردم ایران هم به هواپیمای آمریکایی آویزان می‌شدند در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی به همراه داشته است.

 

*بعد از هک دوربین‌های مداربسته داخلی زندان اوین توسط گروهی موسوم به «عدالت علی»، برخی ویدئوهای این دوربین‌ها انتشار یافت.

 

*پایگاه خبری «رکنا» همزمان با فراگیر شدن اعتراضات هواداران باشگاه تراکتورسازی تبریز به تحولات این باشگاه، از دستگیری بازیکنان تراکتور و ماشین‌سازی در پارتی مختلط و مصرف مشروبات الکلی در روز تاسوعا خبر داد.

 

*به گزارش ایران مامن، لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها در سراسر کشور، تداوم افزایش قیمت خودرو در بازار، رسیدن قیمت برنج ایرانی به ۴۵ هزار تومان، اعلام آمار ۱۴هزار کودک مطلقه و بیوه در کشور و عرضه سرم ۲۰هزار تومانی به قیمت ۲۰۰ هزار تومان در بازار آزاد از دیگر اخبار ۲۴ساعت اخیر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات