تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1400 - 23:25
کد خبر : 10043

کاپیتولاسیون انرژی؟

کاپیتولاسیون انرژی؟

*سیدابراهیم رئیسی امروز با صدراعظم اتریش درباره روابط دوجانبه و تحولات افغانستان گفت‌وگو کرد.   *بهارستان امروز هم شاهد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم بود. برخلاف دفاع بی‌حاشیه وزیر پیشنهادی دفاع از برنامه‌اش، حجت عبدالملکی گزینه پیشنهادی وزارت کار به دلیل نداشتن سابقه مرتبط با وزارت و بهرام عین اللهی گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت

*سیدابراهیم رئیسی امروز با صدراعظم اتریش درباره روابط دوجانبه و تحولات افغانستان گفت‌وگو کرد.

 

*بهارستان امروز هم شاهد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم بود. برخلاف دفاع بی‌حاشیه وزیر پیشنهادی دفاع از برنامه‌اش، حجت عبدالملکی گزینه پیشنهادی وزارت کار به دلیل نداشتن سابقه مرتبط با وزارت و بهرام عین اللهی گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت به دلیل رویکردش به طب سنتی و روند فعلی مدیریت کرونا با مخالفت‌های نسبتا جدی مواجه شدند.

 

*در روزی که رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، به اشتباه از رفتن به وزارت نفت سخن گفت، عبدالحسین روح الامینی نماینده مخالف اظهار داشت بعضی ها شب قبل از ارائه کابینه جای دیگری بودند اما صبح برای یک وزارتخانه دیگر معرفی شدند.

 

*امروز همچنین پرونده وزرای پیشنهادی دادگستری و جهاد کشاورزی روی میز بررسی نمایندگان قرار گرفت.

 

*رسانه‌ها از کشف بزرگترین میدان گاز طبیعی در بخش ایران در دریای خزر در نزدیکی شهر چالوس خبر دادند.

*تارنمای «انتخاب» در همین باره نوشت «کاظم جلالی»، سفیر ایران در مسکو ماه گذشته اعلام کرده یکی از عناصر کلیدی توافقنامه ۲۰ ساله جدید بین ایران و روسیه و دو توافقنامه ۱۰ ساله قبلی این است که روسیه عملاً بر اینکه گاز ایران در کجا و به چه قیمتی فروخته شود، کنترل دارد.

 

*سخنگوی وزارت امور خارجه بعد از اظهارات سیدحسن نصرالله مبنی بر ادامه صادرات سوخت از ایران به لبنان اظهار داشت تجارت عادی در حوزه انرژی به تصمیم حاکمیتی و مرسوم است.

 

*سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان محصولات انرژی اعلام کرد صادرات مجدد بنزین و گازوئیل به افغانستان بنا به درخواست طالبان از سر گرفته شده است.

 

*تورم مردادماه ۴۵.۲ درصد اعلام شد که نسبت به تیرماه یک درصد افزایش نشان می دهد.

 

*سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام داشت واردات ۲۰میلیون دوزی واکسن فایزر «خالی بندی» است و ایران چنین سهمیه ای در کوواکس ندارد.

 

*طالبان اعلام کرده زنان فقط باید حجاب را رعایت کنند و آموزگاران و خبرنگاران زن به کارشان برگشته‌اند. طالبان همچنین حکم عفو اشرف غنی را صادر کرد.

 

به گزارش ایران مامن، درگذشت علامه محمدرضا حکیمی نیز از جمله خبرهای مهمی بود که در ۲۴ ساعت اخیر انتشار یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات