تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1400 - 23:50
کد خبر : 10049

خرماپزان بورس در مرداد ۱۴۰۰؛ بازار سرمایه چگونه داغ شد؟

خرماپزان بورس در مرداد ۱۴۰۰؛ بازار سرمایه چگونه داغ شد؟

با پایان روز کاری که گذشت اوضاع شاخص کل تغییر ملموسی نکرد و روی یک میلیون و ۵۱۵ واحد ایستاد.   پایان دومین ماه تابستان اما باعث شد تا برخی به بررسی عملکرد ماهانه بازار سرمایه بپردازند. در توصیف اوضاع «مرداد داغ ۱۴۰۰» باید گفت شاخص کل در مجموع دادوستدهای مردادماه رشد ۶/ ۱۵درصدی را

با پایان روز کاری که گذشت اوضاع شاخص کل تغییر ملموسی نکرد و روی یک میلیون و ۵۱۵ واحد ایستاد.

 

پایان دومین ماه تابستان اما باعث شد تا برخی به بررسی عملکرد ماهانه بازار سرمایه بپردازند. در توصیف اوضاع «مرداد داغ ۱۴۰۰» باید گفت شاخص کل در مجموع دادوستدهای مردادماه رشد ۶/ ۱۵درصدی را ثبت کرد تا با شکستن رکورد ۱۳ماهه، لقب پرسودترین ماه بورس طی این مدت را به خود اختصاص دهد.

 

در تحلیل رشد بی‌سابقه بورس در ماه گذشته برخی افزایش قیمت دلار و ورود آن به کانال ۲۷ هزار تومانی را از دلایل افزایش شتاب صعودی شاخص کل به خصوص طی یکی دو هفته اخیر می‌دانند.

 

عامل اساسی‌تر اما به کار بستن قانون مالیات بر عایدی سرمایه در بازارهایی نظیر مسکن و خودرو بود تا برای بسیاری از سرمایه‌گذاران دیگر راهی نماند به‌جز آمدن به‌بورس و آزمودن بخت خود در این بازار نسبتا پیچیده؛ دقیقا به‌همین دلیل است که در دو‌ماه اخیر شاهد رشد تقریبا ۴۰۰ هزار واحدی میانگین وزنی قیمت‌ها در بازار سرمایه بوده‌ایم و فعلا نیز عاملی جدی را برای تغییر روند در این بازار نمی‌توان متصور بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات