تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 شهریور 1400 - 0:08
کد خبر : 10072

محرک‌های سیاسی و اقتصادی در بازار سهام

محرک‌های سیاسی و اقتصادی در بازار سهام

شاخص کل بازار سرمایه در دومین روز شهریورماه با رشد چشمگیر و ۲۷۵۰۰ واحدی، خود را از مدخل کانال یک و نیم میلیونی کَند تا به رقم یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحد دست یابد.   دور تازه رشد بورسی همزمان شده با حرکت صعودی ارزهای دیجیتال و حرکت بیت کوین در کانال ۵۰ هزار

شاخص کل بازار سرمایه در دومین روز شهریورماه با رشد چشمگیر و ۲۷۵۰۰ واحدی، خود را از مدخل کانال یک و نیم میلیونی کَند تا به رقم یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحد دست یابد.

 

دور تازه رشد بورسی همزمان شده با حرکت صعودی ارزهای دیجیتال و حرکت بیت کوین در کانال ۵۰ هزار دلاری که از دید تحلیلگران می‌تواند روی حرکت سرمایه‌های سرگردان و مردد به سوی بازار سرمایه تاثیر بگذارد.

 

حرکت در بازار ارز و طلا هم صعودی است. در روز دوم شهریور دلار به ۲۷هزار و ۶۵۰ تومان رسید و به موازات افزایش قیمت جهانی، طلا  ۱۸ عیار در بازار ایران یک میلیون و ۱۵۴ هزار تومان معامله شد.

 

علاوه بر مولفه‌های اقتصادی همچنان نگاه بسیاری به متغیرهای سیاسی همچون ترکیب تیم اقتصادی کابینه سیزدهم است. برخی تحلیلگران درباره گزینه پیشنهادی وزیر اقتصاد گفته‌اند دیدگاه خاندوزی همانند خواسته عمده فعالان بازار سرمایه است. انتظاراتی از جمله پرهیز از قیمت‌گذاری دستوری، اهمیت دادن به تامین مالی بخش خصوصی و غیردولتی، تمرکز بر بازار اولیه و … .

 

با این حال باید در در عمل چهره‌های اقتصادی دولت رئیسی چه سیاست‌هایی را در پیش خواهند گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات