تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 شهریور 1400 - 16:13
کد خبر : 10079

ایران کشور بی‌دفاع؛ پیش‌بینی سیاه‌ترین موج کرونا با «خالی‌بندی» واکسنی و «بی‌خیالی» عمومی

ایران کشور بی‌دفاع؛ پیش‌بینی سیاه‌ترین موج کرونا با «خالی‌بندی» واکسنی و «بی‌خیالی» عمومی

واردات واکسن کرونا طی یکی دو هفته اخیر سرعت بیشتری گرفته است اما با ۲ مساله مواجهیم؛ اول ناکارآمدی واکسن‌هایی که تا به حال زده‌ایم و دوم جهش‌های جدید کووید۱۹.   در شرایطی که اکثر واکسن‌زده‌های ایرانی سینوفارم چینی دریافت کرده‌اند، سعودی‌ها می‌گویند این واکسن مجوز ورود به عربستان برای حج نیست و حالا بعد

واردات واکسن کرونا طی یکی دو هفته اخیر سرعت بیشتری گرفته است اما با ۲ مساله مواجهیم؛ اول ناکارآمدی واکسن‌هایی که تا به حال زده‌ایم و دوم جهش‌های جدید کووید۱۹.

 

در شرایطی که اکثر واکسن‌زده‌های ایرانی سینوفارم چینی دریافت کرده‌اند، سعودی‌ها می‌گویند این واکسن مجوز ورود به عربستان برای حج نیست و حالا بعد از اظهارات سخنگوی سازمان غذا و دارو که وعده ۲۰میلیون دوز واکسن فایزر را «خالی‌بندی» توصیف کرده گویا بدن ایرانیان باید با کلاشینکف به جنگ تانک برود.

از سوی دیگر کرونا لامبدا پشت مرزهای کشور رسیده است؛ سویه هوشمند کووید۱۹ که اهدافش را از میان جوان‌ترها انتخاب می‌کند. به گفته معاون درمان ستاد کرونا لامبدای اروپایی مرگ و میر زیادی بین ۱۰ تا ۲۰ ساله‌ها ایجاد می‌کند.

 

هر چند بعضی محققان خطرناکتر بودن لامبدا نسبت به دلتای هندی را رد می‌کنند اما دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرده، لامبدا واکسن‌گریز است و سرایت‌پذیری بالایی دارد.

 

به همه این مصائب باید قارچ سیاه را اضافه کرد که حالا در پیک پنجم کسانی را که بدنشان بر اثر کرونا ضعیف شده درگیر می‌کند و داروی آن هم «آمفوتریسین بی» یافت نمی‌شود.

 

اگر اوضاع همینطور پیش رود طبق پیش‌بینی کوروش هلاکویی نائینی، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران که در گفت‌وگو با روزنامه «جوان» میزان واقعی قربانیان کرونا را ۷برابر آمار رسمی عنوان کرده، «چیزی حدود چهار ماه دیگر دوباره با پیک جدیدی از بیماری مواجه خواهیم بود که این بار قوی‌تر و کشنده‌تر از پیک‌های قبلی است و افراد بیشتری را گرفتار می‌کند و به کام مرگ فرو می‌‌برد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات