تاریخ انتشار : یکشنبه 7 شهریور 1400 - 13:49
کد خبر : 10153

دادخواهی از سینوفارم

دادخواهی از سینوفارم

از میان حدود ۳۰میلیون واکسن وارداتی کرونا بیش از ۷۰ درصد چینی است و سینوفارم بیشترین سهم را در سبد واکسیناسیون عمومی دارد؛ واکسنی که طی روزهای گذشته شایعه شد نوع «ووهان» آن وارد ایران شده نه تولید «پکن» که تاییده سازمان جهانی بهداشت را دارد؛ موضوعی که البته مقامات بهداشتی آن را بشدت تکذیب

از میان حدود ۳۰میلیون واکسن وارداتی کرونا بیش از ۷۰ درصد چینی است و سینوفارم بیشترین سهم را در سبد واکسیناسیون عمومی دارد؛ واکسنی که طی روزهای گذشته شایعه شد نوع «ووهان» آن وارد ایران شده نه تولید «پکن» که تاییده سازمان جهانی بهداشت را دارد؛ موضوعی که البته مقامات بهداشتی آن را بشدت تکذیب کرده‌اند.

 

از دیگر حواشی مربوط به واکسن چینی، یادآوری اظهارات چند ماه پیش «علی لاریجانی» است که مدعی شده بود مردادماه پارسال با طرف چینی مذاکره کردم که واکسن کرونا بفرستند. قرار شد ۱۸ میلیون واکسن با قیمت ارزان بفرستند که مسئولان وزارت بهداشت تعلل کردند. حالا بعضی‌ها می‌پرسند این تصمیم وزارت بهداشت غیر از حمایت از واکسن‌های وطنی و به طور ویژه برکت آیا دلیل پشت پرده‌ دیگری داشته است؟

 

در این گیر و دار بعضی هموطنان به سینوفارم به چشم قاتل و نه شافی نگاه می‌کنند. «سیدمشرف الدین حسینی» که برادر ۵۶ ساله خود را از دست داده به ایران مامن گفته است: روز دوشنبه ۱۸ مرداد برادرم بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد و هنگام مراجعه به پزشکی قانونی بوشهر مطلع شدیم که همزمان ۹ نفر دیگر که دُوز دوم واکسن کرونا را  در روزهای اخیر دریافت کرده بودند با علائمی شبیه علائم برادر من، جان خود را از دست دادند.

این طلبه ساکن قم افزود: با اطلاع یافتن از مرگ چندین نفر در این روز با گرفتن وکیل پیگیر علت مرگ برادر خود هستم چون در گواهی دفن هم علت فوت مشکوک  ذکر شده بود.

 

وی با اظهار تاسف از شیوه برخورد پزشکی قانونی در کالبدشکافی از ایران مامن خواست این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و از مسئولان بخواهد در این زمینه پیگیر باشند.

 

در شرایطی که این روزها قربانی گرفتن واکسن‌های معتبری چون مدرنا در ژاپن هم خبر ساز شده اما افزایش شایعات پیرامون پیامدهای سینوفارم و مطالبات اینچنینی، لزوم پاسخگویی شفاف‌تر و جامع‌تر مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا را ضروری‌تر می‌سازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات