تاریخ انتشار : دوشنبه 8 شهریور 1400 - 19:29
کد خبر : 10185

برای کسانی که بعد از واکسن، کرونا می‌گیرند

برای کسانی که بعد از واکسن، کرونا می‌گیرند

آن چیزی که متخصصان متفق‌القول می‌گویند این که تزریق واکسن کووید-۱۹ به هیچ عنوان باعث بروز کرونا در افراد نمی شود.   سوالی که پیش می‌آید اینکه پس چرا این‌همه می‌شنویم فلانی بعد از واکسن، کرونا گرفته است؟ با توجه به این که ایمنی‌زایی واکسن‌ها چند هفته بعد از تزریق نوبت اول آغاز و ۲

آن چیزی که متخصصان متفق‌القول می‌گویند این که تزریق واکسن کووید-۱۹ به هیچ عنوان باعث بروز کرونا در افراد نمی شود.

 

سوالی که پیش می‌آید اینکه پس چرا این‌همه می‌شنویم فلانی بعد از واکسن، کرونا گرفته است؟ با توجه به این که ایمنی‌زایی واکسن‌ها چند هفته بعد از تزریق نوبت اول آغاز و ۲ هفته بعد از نوبت دوم کامل می‌شود ممکن است فرد در روزهای اولیه بعد از تزریق نوبت اول به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شود؛ چیزی که در صف‌های شلوغی که در مراکز واکسیناسیون ایجاد می‌شود، دور از ذهن نیست.

در صورتی که بیمار بعد از تزریق واکسن نوبت اول دچار بیماری کووید-۱۹ شود، می‌تواند نوبت دوم واکسن را در صورت بهبود علائم و خارج شدن از قرنطینه دریافت کند (چیزی حدود ۶ هفته لازم است) . اگر بیمار همچنان علامت‌دار باشد تزریق نوبت دوم واکسن تا زمان بهبود علائم باید به تعویق بیافتد.

 

در صورتی که فرد دریافت کننده واکسن در روز واکسیناسیون (قبل از آن) دچار علائم بیماری‌های عفونی (تب، لرز، میالژی، آرترالژی، لنفادنوپاتی، تهوع، بی اشتهایی، سرفه، تنگی نفس، خلط، درد شکم، اسهال، دیس اوری، درد سوپراپوبیک و …) باشد بهتر است تزریق واکسن تا زمانی که تب بیمار رفع شود و علائم به طور کامل بهبود پیدا کند، عقب بیافتد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات