تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1400 - 0:58
کد خبر : 10204

دوشنبه ریزشی بازارها

دوشنبه ریزشی بازارها

هشتمین روز شهریورماه، تحولات بازار سرمایه به شکلی رقم خورد که شاخص کل هر چه را طی حدود یک هفته کاری اخیر برای خیز به سوی کانال یک میلیون و ششصدی رشته بود، پنبه کرد.   با افت ۵۰ هزار واحدی، شاخص کل به یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد تنزل یافت تا شدیدترین ریزش

هشتمین روز شهریورماه، تحولات بازار سرمایه به شکلی رقم خورد که شاخص کل هر چه را طی حدود یک هفته کاری اخیر برای خیز به سوی کانال یک میلیون و ششصدی رشته بود، پنبه کرد.

 

با افت ۵۰ هزار واحدی، شاخص کل به یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد تنزل یافت تا شدیدترین ریزش ۹ماه اخیر رقم بخورد.

 

در معاملات روز دوشنبه، مانند روز قبل از آن باز هم نام یک نماد پرتکرار شد و آن شبندر بود که بازگشایی آن رشد قیمت ۵۲درصدی را به همراه داشت.

 

تحولات روز دوشنبه باز هم همنوایی دو بازار سرمایه و ارز را به نمایش گذاشت گویی که بورس جز دلار، شاخص اقتصادی دیگری را چندان به رسمیت نمی‌شناسد.

 

در حالی که روز یکشنبه دلار، با ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان به کار خود پایان داده بود، طی ۲۴ ساعت به کانال ۲۶ هزار تومانی فروافتاد و در نهایت روی مرز ۲۷ آرام گرفت.

 

قیمت سکه امامی تحت تاثیر افت قیمت دلار کاهش یافت، اما در نهایت توانست مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را حفظ کند.

 

تحلیلگران در تبیین چرایی ریزش بورس علاوه بر اینکه به دلایلی چون کاهش قیمت دلار، الزام بانک ها به اعطای ۲۰درصد تسهیلاتشان برای مسکن، افزایش نرخ بهره بین بانکی و … اشاره دارند، می‌گویند پس از چند روز رشد پرشتاب بورس، اصلاح قیمت‌ها متناسب با رشد شاخص کل و با این حجم از ریزش، طبیعی است.

 

در این میان برای روز سه‌شنبه این پیش‌بینی وجود دارد که بازار منفی باشد و در نیمه دوم بازار سطح تقاضا و تعداد نمادهای مثبت افزایش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات