تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1400 - 17:06
کد خبر : 10220

اعتراض پرسنل بهداشت شیراز به چیست؟

اعتراض پرسنل بهداشت شیراز به چیست؟

یک سال و نیم از شروع همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد و طی این دوران  حضور ایثارگرانه و تمام قد پرسنل بهداشت و درمان در خط اول مبارزه با این ویروس منحوس بر هیچ وجدان آگاهی پنهان نمی باشد.   مکاتبات، نامه ها، یادداشت ها و درخواست های متعدد و مکرر طی این مدت در خصوص

یک سال و نیم از شروع همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد و طی این دوران  حضور ایثارگرانه و تمام قد پرسنل بهداشت و درمان در خط اول مبارزه با این ویروس منحوس بر هیچ وجدان آگاهی پنهان نمی باشد.

 

مکاتبات، نامه ها، یادداشت ها و درخواست های متعدد و مکرر طی این مدت در خصوص توجه به دغدغه های معیشتی آنان من جمله  پرداخت به موقع معوقات مالی (اضافه کاری و کارانه ها) و پرداخت سختی کرونا و….  که بصورت رسانه ای نیز منعکس شده، جز با موضع‌گیری و حمایت لفظی مسئولان همراه نبوده است و در مقام عمل اقدام شایان توجهی به انجام نرسیده است.

با آنکه دکتر رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت نیز در سال گذشته نامه ای مبنی  بر پرداخت حق کرونا جهت پرسنل حوزه ستادی دانشگاه ها صادر کرد، به دلیل نداشتن اعتبار و منابع مالی مربوطه، صرفا بصورت نامه بدون پشتوانه و به‌منظور رفع مسئولیت و تکلیف  تلقی شد که نتیجه ای نداشت.

 

احساس درد و غمخواری با مردم و نجابت و انجام وظیفه در بین پرسنل بهداشت و درمان که روزانه خودشان و خانواده‌های خود را معرض خطر جانی قرار می‌دهند، سبب شده است که متاسفانه مسئولان امر نسبت به برآورده ساختن مطالبات بحق آنان هیچ کوششی متحمل نشوند و با بی تفاوتی از کنار آنها بگذرند.

بعنوان نمونه جا دارد اشاره کنیم به نوعی از بی مهری ها به پرسنل حوزه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و این در حالی است که علی رغم  عدم پرداخت چندین ماهه معوقات مالی آنان در این شرایط سخت ، شاهد اعمال تبعیض و بی‌عدالتی در پرداخت معوقات مالی بین  پرسنل حوزه ستاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مراکز و شبکه های بهداشت تابعه نیز هستیم که این رویه درد و غمی مضاعف بر پرسنل وارد نموده است.

 

از این رو جمعی از پرسنل مرکز بهداشت شهرستان شیراز اقدام به تجمع اعتراض‌آمیز با همراه داشتن پلاکاردهای دست‌نوشته  مشتمل بر مطالبه پرداخت معوقات، نه به تبعیض و بی عدالتی ، مسئولان پاسخگو باشند و… در محوطه این مرکز کردند تا صدای اعتراضات آنان به گوش مسئولین امر رسیده شود و به این فاصله طبقاتی پایان دهند.

 

مسلما این اقدام در صورت عدم برآورده ساختن انتظارات بحق پرسنل، دامنه گسترده تری را در آینده دربر خواهد گرفت.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

 

محمدرضا سقائیان فرد

عضو کوچکی از جامعه بهداشتی استان فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

الهام السادات حسینی چهارشنبه , ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۵۸

عالی

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات