تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 شهریور 1400 - 15:52
کد خبر : 10243

پاسخی برای پرسش‌های آلرژیک واکسن کرونا

پاسخی برای پرسش‌های آلرژیک واکسن کرونا

افرادی که درگیر انواع آلرژی هستند، با چشم ترس و تردید به واکسن کرونا نگاه می‌کنند. انجمن آلرژی‌شناسی فرانسه به تازگی اعلام کرده در مورد واکسن‌هایی که در غرب معمولا مصرف می‌شود (فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون) کمتر از یک نفر از ۱۰۰ هزار نفر دچار حساسیت‌های واکسنی می‌شوند.   در ایران اما اصلی‌ترین توصیه

افرادی که درگیر انواع آلرژی هستند، با چشم ترس و تردید به واکسن کرونا نگاه می‌کنند. انجمن آلرژی‌شناسی فرانسه به تازگی اعلام کرده در مورد واکسن‌هایی که در غرب معمولا مصرف می‌شود (فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون) کمتر از یک نفر از ۱۰۰ هزار نفر دچار حساسیت‌های واکسنی می‌شوند.

 

در ایران اما اصلی‌ترین توصیه در مورد حساسیت واکسنی این است: افرادی که دچار واکنش آلرژیک شدید (آنافیلاکسی) و فوری به ترکیبات موجود در یک برند واکسن شده‌اند دیگر آن برند را تزریق نکنند.

 

طیف وسیعی از حساسیت‌های واکسنی تا ۴ ساعت خود را نشان می‌دهد و بعد تزریق واکسن، علائمی مثل کهیر، آنژیوادم (تورم و خارش صورت، لب‌ها، دهان، زبان، دست و …) خس خس سینه، دیسترس تنفسی ممکن است بروز کند.

بروز راش (جوش و ضایعه موقت پوستی) در محل تزریق واکسن هم عارضه‌ای است که گزارش شده است. واکنش به صورت راش‌های قرمز، خارشدار، متورم یا دردناک در محلی که واکسن تزریق شده است، ممکن است خود را نشان دهد.

 

شروع راش‌ها از چند روز تا یک هفته بعد از اولین دوز تزریق رخ می دهد و گاه ممکن است بعد از مدت زمان بیشتری نیز ایجاد شود. عوارض جانبی موضعی در محل تزریق واکسن موارد منع مصرف نوبت دوم محسوب نمی شوند.

 

واکنش آلرژیک مانند اریتم، خارش و سفتی در اطراف محل تزریق بعد از نوبت اول واکسن، کنترا اندیکاسیون برای نوبت دوم واکسن محسوب نمی‌شود و نوبت دوم را در زمان توصیه شده ولی ترجیحا در اندام فوقانی مخالف می توانند دریافت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات