تاریخ انتشار : جمعه 12 شهریور 1400 - 19:17
کد خبر : 10280

هفته آتی کدام گروه‌های بورسی پیشرو خواهند بود؟

هفته آتی کدام گروه‌های بورسی پیشرو خواهند بود؟

آخرین روز کاری هفته‌ای که گذشت، شاخص کل بازار بورس تهران با رشد حدود ۲۴ هزار و پانصد واحدی، دوباره کف ۱.۵ میلیونی را به دست آورد.   بررسی هفتگی بازار سرمایه اما تصویری از پرریزش‌ترین هفته ۱۴۰۰ را به دست می‌دهد.  با وجود رشد روزهای اول و آخر هفته، ریزش‌های شدید روزهای میانی باعث

آخرین روز کاری هفته‌ای که گذشت، شاخص کل بازار بورس تهران با رشد حدود ۲۴ هزار و پانصد واحدی، دوباره کف ۱.۵ میلیونی را به دست آورد.

 

بررسی هفتگی بازار سرمایه اما تصویری از پرریزش‌ترین هفته ۱۴۰۰ را به دست می‌دهد.  با وجود رشد روزهای اول و آخر هفته، ریزش‌های شدید روزهای میانی باعث شد تا نسبت به پایان هفته قبل از آن، شاخص کل چیزی نزدیک به ۲درصد فروکش کند.

 

با این حال، ارزش معاملات در هفته‌ای که سپری شد با رسیدن به میزان تقریبی ۶۱ هزار میلیارد تومان نسبت به هفته پیش از آن ۵۰درصد رشد داشت.

 

در هفته کاری اخیر مهمترین رخدادها عرضه پرماجرای شرکت پالایش نفت بندرعباس (شبندر) بود که بازار را به هم ریخت و علاوه بر آن الزام خرید و فروش سیمان در بورس که دیدگاه های مختلفی درباره پیامدهای آن طرح شده است؛ از جمله اینکه موافقان این اقدام حذف واسطه‌گری از بازار سیمان را از پیامدهای مثبت دانسته و مخالفان از تشدید آشفتگی در قیمت‌گذاری این کالا سخن گفته‌اند.

 

 

و اما درباره سمت و سوی بازار دیدگاه‌های مختلفی مطرح است. برخی می‌گویند هفته آینده روند بازار سهام با پیشروی تک سهم‌ها همراه خواهد بود و تحرکات متعادل و خنثی را برای شاخص خواهیم دید.

 

تحلیل دیگر اینکه بازار هفته آینده صرفا خنثی است و گروه فرآورده‌های نفتی و سیمانی پیشرو خواهند بود.

 

طیف دیگری از کارشناسان بازار سهام معتقدند بازار هفته آینده صعودی است و گروه‌های پیشرو فلزات اساسی و شیمیایی‌ها هستند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات