تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 شهریور 1400 - 17:39
کد خبر : 10417

بازی‌های عصر کودکی و مابقی نسخه‌های رفع اضطراب

بازی‌های عصر کودکی و مابقی نسخه‌های رفع اضطراب

فرزندان ما برای مقابله با اضطراب، به پرورش تکنیک‌های روبرو شدن با بحران نیاز دارند.   صحبت کردن با آن‌ها، در میان گذاشتن احساسات، نوشتن درباره احساسات، استفاده از هنر در ابراز احساسات، آموزش و استفاده از ذهن‌آگاهی برای تمرکز و حفظ آرامش کودکان و ایجاد محیطی شاد، روش‌هایی برای حمایت از کودکان در این

فرزندان ما برای مقابله با اضطراب، به پرورش تکنیک‌های روبرو شدن با بحران نیاز دارند.

 

صحبت کردن با آن‌ها، در میان گذاشتن احساسات، نوشتن درباره احساسات، استفاده از هنر در ابراز احساسات، آموزش و استفاده از ذهن‌آگاهی برای تمرکز و حفظ آرامش کودکان و ایجاد محیطی شاد، روش‌هایی برای حمایت از کودکان در این دوران است.

 

یادمان باشد ما انسان‌های عصر تکنولوژی به عنوان انسان عصر هوشمند باید هوشمندانه رفتار کنیم.

 

 

مهارت‌آموزی هوشمندانه و دوری از ناامیدی با امید آفرینی، مرور توانمندی‌های فردی  و کاهش تلقین‌های منفی، دور شدن از فضاهای ناشناخته و اشخاص منفی‌گرا، داشتن جایگزین‌های جذاب در برنامه‌های ذهنی، افزایش بازی‌های کودکانه، گسترش مهارت‌های آرامش آفرین نظیر ورزش، موسیقی، آشپزی، پرورش گیاهان و سبزیجات در خانه، جواهرسازی، قالی بافی، مسابقات چالشی در خانواده، یادآوری بازی‌های نسل گذشته مثل یه قل و دو قل، گانیه، هفت سنگ، اسم فامیل، وسطی، الک دولک و آفتاب مهتاب و …  بخشی از یک لیست بلندبالا است که می‌توان از آن بهره گرفت.

 

در کنار تمرکز بر این عوامل مؤثر و کاهش‌دهنده اضطراب، در درون خانواده، دانش افزایی جهت پیشگیری‌های هوشمندانه، توجه به عدم انتقال و نشر مطالب هراس‌آفرین و بدون منبع، توجه به توصیه‌های  دارای ماخذ مشخص و مورد تایید حائز اهمیت است.

 

فراموش نکنیم همه این موارد در مجموع منجر به ایجاد آرامش در کودکان و خانواده و کاهش اضطراب می شود. بیایید با سهل انگاری از روح و روان فرزندانمان نگذریم.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات