تاریخ انتشار : جمعه 19 شهریور 1400 - 19:44
کد خبر : 10434

بورس و انتظار جاده‌ای بی‌پیچ‌وتاب تا انتهای شهریور

بورس و انتظار جاده‌ای بی‌پیچ‌وتاب تا انتهای شهریور

در آخرین روز کاری هفته بورسی اخیر، رشد ۱۹صدم درصدی باعث شد تا شاخص کل روی یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد به کار خود پایان دهد.   روند سینوسی هفته‌ای که گذشت باعث شد تا شاخص کل تنها شاهد رشد ۴ دهم درصدی باشد و تقریبا بدون تغییر نسبت به روز آخر هفته قبل

در آخرین روز کاری هفته بورسی اخیر، رشد ۱۹صدم درصدی باعث شد تا شاخص کل روی یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد به کار خود پایان دهد.

 

روند سینوسی هفته‌ای که گذشت باعث شد تا شاخص کل تنها شاهد رشد ۴ دهم درصدی باشد و تقریبا بدون تغییر نسبت به روز آخر هفته قبل از آن باقی بماند یعنی تحقق پیش‌بینی که تحلیل‌گرانی که می‌گفتند بعد از جهش‌های اخیر، بازار سهام وارد مرحله استراحت بعد از اصلاح خواهد شد.

 

حال با توجه به اینکه بورس در اوایل هفته دوم شهریور در آستانه ورود به کانال جدید یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی قرار داشت، بسیاری از ناظران چشم به تحولات روزهای آتی دوخته‌اند که آیا تا پایان تابستان این سقف شکسته خواهد شد؟

 

بسیاری از تحلیلگران به این احتمال با دیده تردید نگاه می‌کنند. از دید آنان رسیدن شاخص به لحاظ تکنیکالی به مقاومت مهم است که احتمال اصلاح در آن بیشتر از سقوط است. بنابراین روزهای آینده بازار خنثی و منفی خواهد بود زیرا احتمال حرکت شاخص‌سازها دور از انتظار است.

 

از منظری دیگر گفته می‌شود باید معاملات هفته آینده و جابجایی سهم‌ها صورت بگیرد. در حال حاضر اصلاح زمانی شاخص ادامه‌دار خواهد بود اما فشار فروش و عرضه در بازار عمیق نخواهد بود.

تحلیل دیگر اینکه برای رسیدن به کف جدید ۱.۶ میلیونی محرکی قوی نیاز است مانند جهش دوباره دلار. به همین خاطر بسیاری به تحولات پیش‌روی ایران و آژانس در روزهای پایانی شهریور چشم دوخته‌اند تا ببیند به مناقشه خواهد انجامید یا معامله‌ای تازه.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات