تاریخ انتشار : جمعه 19 شهریور 1400 - 23:54
کد خبر : 10445

شکل‌گیری محور تازه برابر شتاب هسته‌ای ایران

شکل‌گیری محور تازه برابر شتاب هسته‌ای ایران

*در تازه‌ترین اظهارات برجامی آمریکایی‌ها، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور گفته هنوز به نقطه ترک مذاکرات وین نرسیده‌ایم ولی این ایران است که باید سریعا تصمیم بگیرد.   *از سوی دیگر، اسرائیلی‌ها با تکرار ادعاهای خود مبنی بر دستیابی قریب‌الوقوع ایران به سلاح هسته‌ای، خواستار پاسخ فوری بین‌المللی به اقدامات ایران شدند. عربستانی‌ها هم

*در تازه‌ترین اظهارات برجامی آمریکایی‌ها، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور گفته هنوز به نقطه ترک مذاکرات وین نرسیده‌ایم ولی این ایران است که باید سریعا تصمیم بگیرد.

 

*از سوی دیگر، اسرائیلی‌ها با تکرار ادعاهای خود مبنی بر دستیابی قریب‌الوقوع ایران به سلاح هسته‌ای، خواستار پاسخ فوری بین‌المللی به اقدامات ایران شدند. عربستانی‌ها هم در کمیته چهارجانبه وزیران عربی برای بررسی «بحران ایران» بازرسی از تمام سایت‌های هسته‌ای ایران را مطالبه کردند. معاون وزیر خارجه روسیه هم اعلام کرده از پیشرفت سریع توانایی‌های هسته‌ای ایران نگرانیم.

 

*رئیس‌جمهور در سومین سفر استانی خود برای یک روز به خراسان جنوبی سفر کرد و ضمن گفت‌وشنود با بیرجندی‌ها از معادن زغال سنگ طبس دیدن کرد.

*رئیسی امروز در بیرجند اعلام کرد با وجود تلاش برای بازگشت شرکت‌هایی نظیر شرکت‌های کره‌ای، اجازه واردات بی‌رویه لوازم خانگی را نخواهیم داد.

 

*پس از اعلام دو برابر شدن سهمیه ۳۰هزار زائری ایران برای اربعین، این خبر تکذیب شد. وزیر امور خارجه اما از تلاش‌های این وزارتخانه برای افزایش سهمیه خبر داده است.

 

*بعد از اعلام برکناری امام جمعه لواسانات که طی سال‌های اخیر اقداماتی را علیه ویژه‌خواری در این منطقه تهران انجام داده، در نماز جمعه خداحافظی وی، جمعی از دانشجویان بسیجی و روحانیون به تصمیم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اعتراض کردند.

 

*امام جمعه مشهد گفت بیمارستان ۱۰۰ تخته‌خوابی طی ۱۰ روز توسط بسیج و جامعه پزشکی راه‌اندازی شده که نشان می‌دهد با مدیریت انقلابی خیلی کارها می‌توان کرد.

 

*نایب رئیس مجلس از قول وزیر صمت از کاهش قیمت سیمان به ۲۵ هزار تومان تا دو هفته دیگر خبر داد. وزیر صمت همچنین خود گفته تا ۱۴۰۴ صادرات غیرنفتی را باید دو برابر کرد.

 

*بعد از ماجراهای مربوط به مرخصی مهدی هاشمی از زندان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت حسین فریدون و هادی رضوی هم ماه‌ها است در مرخصی‌اند. دادستانی تهران اما پاسخ داده رضوی در زندان است و فریدون در مرخصی درمانی.

 

*بنا بر اعلام سازمان سنجش، نتایج نهایی کنکور از ۲۷ شهریور به بعد منتشر می‌شود.

 

*دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت اعلام کرده سرانه مصرف سالانه شیر در ایران ۷۰ کیلوگرم است که در مقایسه با متوسط جهانی یعنی ۱۶۵ کیلوگرم و مصرف اروپا یعنی ۳۰۰ کیلوگرم ناچیز است.

 

*مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق روز یکشنبه عازم تهران خواهد شد.

 

*معاون سابق ریاست جمهوری افغانستان و جبهه مقاومت پنجشیر می‌گویند گروه طالبان در این منطقه دست به جنایات ضدبشری و پاکسازی قومی می‌زند. در ایران اما عضو سابق شورای شهر از نامگذاری کوچه‌ای در تهران به نام پنجشیر خبر داد.

 

*بعد از اعلام مشارکت نکردن روس‌ها در مراسم تحلیف دولت جدید در کابل، طالبان از لغو این مراسم خبر داد.

 

*به گزارش ایران مامن، بازدید رئیس قوه قضاییه از ندامتگاه دماوند و پیگیری واکسیناسیون زندانیان، عبور میزان واکسیناسیون روزانه از یک میلیون دوز، بازگشت تیم ملی فوتبال ایران به صدر کشورهای آسیایی، اعلام تشکیل دولت جدید لبنان پس از حدود یک سال بی‌دولتی و … از دیگر اخبار ۲۴ساعت اخیر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات