تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1400 - 12:43
کد خبر : 10492

بازگشایی ما و بازگشایی آن‌ها

بازگشایی ما و بازگشایی آن‌ها

برنامه این است که هر چه زودترکشور به حالت عادی برگردد؛ سرعت واردات و تزریق واکسن کرونا بالا رفته و رئیس هلال احمر گفته به زودی ۱۰ میلیون واکسن برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال وارد می‌شود.   در ادامه تاکیدات صورت گرفتن از سوی وزارت بهداشت جهت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها پس از واکسیناسیون

برنامه این است که هر چه زودترکشور به حالت عادی برگردد؛ سرعت واردات و تزریق واکسن کرونا بالا رفته و رئیس هلال احمر گفته به زودی ۱۰ میلیون واکسن برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال وارد می‌شود.

 

در ادامه تاکیدات صورت گرفتن از سوی وزارت بهداشت جهت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها پس از واکسیناسیون دانشگاهیان و نیز دانش‌آموزان و والدینشان، آموزش و پرورش هم اعلام کرده فقط ۲۵ درصد والدین دانش‌آموزان مخالف بازگشایی مدارسند.

 

با این وجود به نظر نمی‌رسد شرایط ایجاد کلاس‌های حضوری زودتر از آذرماه ایجاد شود آن هم در صورتی که موجی تازه بر اثر مسافرت‌های آخر تابستانی، سفرهای اربعینی به مقصد عراق و کنسرت‌گردی‌های هم‌وطنان در کشورهای همسایه ایجاد نشود.

 

به گزارش ایران مامن، پیش‌نیاز اساسی برای گشایش مدارس از دید تصمیم‌گیران و نیز بسیاری از مردم واکسیناسیون است. این در حالی است که نگاهی جامع‌نگرتر به این مساله در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته وجود دارد.

 

در حالی که کمتر کسی به فکر آفت‌های روانی دانش‌آموزان در این ایام است و حتی عقب‌افتادگی‌های تحصیلی دوران کرونایی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، تحقیقاتی مختلف در برخی کشورها روی سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان انجام گرفته است.

به عنوان مثال «سازمان سلامت فکری آمریکا» در گزارش ماه گذشته خود آورده است: ۵۴ درصد از دانش‌آموزان ۱۱ تا ۱۷ ساله که پس از یک سال و نیم دوری از مدارس به دلیل پاندمی کرونا به مدارس بازگشته‌اند، به خودکشی و یا آسیب زدن به خود فکر می‌کنند.

 

این آمار از زمان شروع مطالعه در سال ۲۰۱۴ تاکنون در بالاترین سطح خود بوده است و نشان می‌دهد اپیدمی چه آثار مخربی بر روان کودکان و نوجوانان بر جای گذاشته است؛ آثاری که در صورت کشدار شدن اوضاع خود را به شکلی فاحش‌تر و مخرب‌تر نشان می‌دهد.

 

بر اساس برآورد جهانی، ۹۶ درصد از کودکان اظهارداشته‌اند احساسات منفی آن‌ها از هنگامی که مدارس ۱۷ الی ۱۹ هفته‌ تعطیل بوده‌، افزایش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات