تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1400 - 23:54
کد خبر : 10503

توافقات تازه با عراق و آژانس در تهران

توافقات تازه با عراق و آژانس در تهران

*در جریان سفر رافائل گروسی رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، مقرر شد مذاکرات فنی ادامه یابد و بازرسان آژانس برای سرویس فنی تجهیزات نظارتی و جایگزینی کارت‌های حافظه دوربین‌ها اجازه یابند. *در واکنش به این توافق، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آن را گامی مثبت جهت اطلاع آژانس از برنامه هسته‌ای ایران

*در جریان سفر رافائل گروسی رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، مقرر شد مذاکرات فنی ادامه یابد و بازرسان آژانس برای سرویس فنی تجهیزات نظارتی و جایگزینی کارت‌های حافظه دوربین‌ها اجازه یابند.

*در واکنش به این توافق، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آن را گامی مثبت جهت اطلاع آژانس از برنامه هسته‌ای ایران و فراهم شدن فضا برای دیپلماسی عنوان کرد. معاون وزیر امور خارجه روسیه هم عنوان داشت شورای حکام آژانس از توافق امروز استقبال می‌کند.

 

*در این میان، عربستان اعلام کرده به دنبال توافقی جامع تر از برجام با ایران هستیم.

 

*بنابر اعلام «بلومبرگ»، اتحادیه اروپا به دنبال توافق امنیتی-اقتصادی با ایران برای حمایت از افغانستان است.

 

*تهران امروز برای دومین بار میزبان مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق بود. در دیدار رئیسی و الکاظمی توافق شد روادید بین اتباع ایران و عراق حذف شود و تعداد زائران ایرانی برای اربعین از ۳۰هزار نفر فراتر برود.

*اجرای توافقات موجود میان تهران و بغداد از جمله اتصال خطوط ریلی شلمچه-بصره و ادای تعهدات  عراق در زمینه پرداخت مطالبات ایران از دیگر محورهای مذاکرات روسای دولت دو کشور بود.

 

*قالیباف از نخست وزیر عراق خواست افراد واکسینه شده در پیاده روی اربعین راهی عراق شوند. شمخانی نیز خلع سلاح گروه های تروریستی در کردستان عراق و اخراج آنان را مطالبه کرد.

 

*وزیر جنگ اسرائیل مدعی شد ایران در کاشان پایگاهی پیشرفته پهپادی برای آموزش نیروهای مقاومت ایجاد کرده است.

 

*در آخرین اخبار مربوط به آموزش و پرورش، رئیس سازمان پژوهش این وزارتخانه از تدریس زبان‌های آلمانی و فرانسه در پایه هفتم به صورت آزمایشی خبر داد. همچنین رسانه‌ها نوشتند اعتصاب شبانه‌روزی «کارنامه سبزها» یعنی پذیرفته‌شدگان استخدام نشده وارد نهمین روز خود شده است.

 

*به گفته یک عضو شورای شهر پایتخت، حدود ۳۹۰ هزار معتاد در سطح شهر تهران وجود دارد که ۲۰ هزار نفرشان متجاهر هستند.

 

*فرمانده بسیج اظهار داشت ۱۰ قرارگاه برای تربیت ۸ میلیون جوان انقلابی جهت فعالیت‌ در عرصه‌هایی چون فضای مجازی اختصاص یافته است.

 

*وزیر فرهنگ و ارشاد از اعطای بسته معیشتی به هنرمندان از طریق هنرکارت خبر داد.

 

*حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت در دولت روحانی به استانداری سیستان و بلوچستان انتخاب شد.

 

*فرمانده انتظامی گیلان اعلام کرد ۷۹ عضو یک تور گردشگری مختلط با هدف ترویج عرفان‌های کاذب نوظهور دستگیر شده اند.

 

*همزمان با انتشار اخباری مبنی بر برگزاری دادگاه‌های صحرایی طالبان در پنجشیر، سخنگوی این جریان اعلام کرد خشونت سیاست رسمی ما نیست و کارمندان زن سر کارهای خود برگردند.

 

*به گزارش ایران مامن، ریزش شدید بورس و ورود آن به کانال یک میلیون و چهارصدی، ادامه مخالفت کانون سردفتران با دستور دادستان برای سندیت برگ سبز خودرو، رفع محدودیت‌های شبانه تردد در شهرهایی با واکسیناسیون شبانه‌روزی، گزارش صدا و سیما از دره پنجشیر با موضوع تسلط کامل طالبان از دیگر اخبار ۲۴ ساعت اخیر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات