تاریخ انتشار : دوشنبه 22 شهریور 1400 - 21:57
کد خبر : 10521

ماجرای یک چرخش هسته‌ای؛ پایان دلواپسی و توافق دو سر راضی!

ماجرای یک چرخش هسته‌ای؛ پایان دلواپسی و توافق دو سر راضی!

نگاهی به مواضع طرفین توافق اخیر تهران و آژانس نشان می‌دهد که دو طرف از ماوقع سفر «رافائل گروسی» به تهران راضی‌اند.   رسانه‌ها و سیاسیونِ سابقا مخالف توافق هسته‌ای به صورت کلی دو رویکرد را در قبال توافق با آژانس در پیش‌گرفتند؛ برخی تمجید و گروهی توجیه.   در تمجید توافق، «فریدون عباسی» رئیس

نگاهی به مواضع طرفین توافق اخیر تهران و آژانس نشان می‌دهد که دو طرف از ماوقع سفر «رافائل گروسی» به تهران راضی‌اند.

 

رسانه‌ها و سیاسیونِ سابقا مخالف توافق هسته‌ای به صورت کلی دو رویکرد را در قبال توافق با آژانس در پیش‌گرفتند؛ برخی تمجید و گروهی توجیه.

 

در تمجید توافق، «فریدون عباسی» رئیس انرژی اتمی دولت احمدی نژاد و نماینده فعلی، «تمدید نامحدود» توافق را موجب جلوگیری از «بهانه‌گیری» طرف مقابل توصیف کرد و «صادق کوشکی» دلواپس سابق و استاد دانشگاه تهران اظهار داشت با توافق جدید، هم دل آژانس به دست می‌آید و هم مصوبه مجلس رعایت می‌شود.

 

 

روزنامه «جوان» تیتر زد در توافق اخیر «ایران مشتش را برای آژانس باز نکرد» و «وطن امروز» مدعی شد «آژانس همچنان به تصاویر دوربین‌های نظارتی خود دسترسی ندارد.»

 

روزنامه «خراسان» اما به نقل از یک «منبع آگاه» نوشت اقدام بازرسان آژانس برای تعویض و دسترسی به کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی مشروط به صادر نشدن قطعنامه در شورای حکام علیه ایران است؛ ادعایی که به کل عدم دسترسی آژانس را رد می‌کند.

 

در سوی مقابل اما مدیر کل آژانس با اظهار رضایت از گفت‌وگوهایش در تهران گفته پیگیری‌ها درباره کشف آثار هسته‌ای از سایت‌های اعلام‌نشده ادامه دارد اما نکته مهم صحبت‌هایش که بسیاری از موضع‌گیری‌ها در تهران را ابطال می‌کند اینکه «اکنون سازوکار نظارت آنلاین بر برنامه غنی‌سازی ایران برقرار است.»

 

موضع‌گیری مقامات روس و اروپایی هم تایید می‌کند که گروسی با دست پر از تهران بازگشته اما این بار بدون دغدغه از بر هم خوردن توافق و بلندشدن صداهای مخالف در ایران.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات