تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 شهریور 1400 - 2:10
کد خبر : 10551

۲ عامل تاثیرگذار در سرنوشت بازار سرمایه و ارز

۲ عامل تاثیرگذار در سرنوشت بازار سرمایه و ارز

بازار سهام بعد از چند روز ریزش، بالاخره با رشد حدود ۱.۵درصدیِ شاخص کل سبزپوش شد و در روز سه‌شنبه این شاخص با یک میلیون و ۴۹۷ هزار واحد به کار خود پایان داد. همزمان، دلار نیز به رشد خود ادامه داد و به ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان رسید.   با وجود سیگنال‌هایی که

بازار سهام بعد از چند روز ریزش، بالاخره با رشد حدود ۱.۵درصدیِ شاخص کل سبزپوش شد و در روز سه‌شنبه این شاخص با یک میلیون و ۴۹۷ هزار واحد به کار خود پایان داد. همزمان، دلار نیز به رشد خود ادامه داد و به ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان رسید.

 

با وجود سیگنال‌هایی که در زمینه هموارشدن مسیر مذاکرات هسته‌ای وجود دارد و ممکن است با انداختن قیمت دلار مستقیما بر بورس اثر بگذارد، برخی تحلیلگران بازگشت به کف ۱.۵میلیونی شاخص کل را در آخرین روز هفته در دسترس می‌بینند. این در حالی است که ممکن است طی روزهای آتی باز هم این مرز مقاومت شکسته شود.

 

برخی تحلیلگران در پیش‌بینی آخر هفته بورس می‌گویند با توجه به عرضه اولیه‌های روز چهارشنبه و جابجایی نقدینگی در سمت عرضه می‌توان شاهد شکل گیری فشار در این ناحیه بود. هر چند سمت تقاضا نیز با توجه به برآیند نیروهای کنونی و اخبار و رویدادهای مثبت می‌تواند از توان فروشندگان در سمت عرضه بکاهد.

 

به گزارش ایران مامن، در این فضا برخی جدای از سرنوشت مذاکرات، سمت‌وسوی بورس را به سیاست‌های اقتصادی دولت و انقباضی یا انبساطی بودن آن گره می‌زنند. از این منظر اگر دولت بخواهد سیاست‌های انقباضی پولی را در دستور کار خود قرار دهد، بدون تردید بازارها وارد فاز رکودی خواهند شد و خوشبینانه‌ترین حالت این است که قیمت دلار و شاخص بورس در محدوده فعلی باقی بماند. در غیر این صورت نرخ دلار و شاخص کل بورس ممکن است دچار جهش شوند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات