تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1400 - 1:32
کد خبر : 10626

بورس در میانه انتظارات تورمی و نقدینگی

بورس در میانه انتظارات تورمی و نقدینگی

اولین روزِ آخرین هفته تابستان بورس با ریزش حدود ۳۸ هزار واحدی (قریب به سه درصد) شاخص کل همراه شد تا این شاخص به یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد تنزل یابد. دلار هم با ۲۷ هزار و ۳۷۰ تومان در روز شنبه ۲۷ شهریور به کار خود پایان داد.   ریزش روز شنبه مقارن

اولین روزِ آخرین هفته تابستان بورس با ریزش حدود ۳۸ هزار واحدی (قریب به سه درصد) شاخص کل همراه شد تا این شاخص به یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد تنزل یابد. دلار هم با ۲۷ هزار و ۳۷۰ تومان در روز شنبه ۲۷ شهریور به کار خود پایان داد.

 

ریزش روز شنبه مقارن بود با خبر کاهش انتظارات تورمی و موفقیت تقریبا دیرهنگام نهاد دولت برای فروش اوراق‌قرضه دولتی در بازار مربوطه که البته از سوی بسیاری از کارشناسان اقتصادی به‌دیده مثبت نگریسته شد.

 

با این حال انتشار این اخبار همزمان با رسیدن سطح نقدینگی کشور به مرز ‌۴۰۰۰‌هزار میلیارد تومان نیز بود.

 

این‌طور که به‌نظر می‌‌رسد با وجود اینکه انتظارات تورمی در حال کاهش است با این حال حجم نقدینگی ایجاد شده در اقتصاد ایران همسو با مشخص‌نبودن آینده برجام به‌عنوان مهم‌ترین عامل شکل‌دهنده انتظارات تورمی همچنان سایه تورم را به‌عنوان مهم‌ترین عامل تهدید‌کننده معیشت مردم و ‌پیش‌برنده قیمت‌ها در بورس سرزنده نگاه داشته است.

 

در پیش‌بینی بازار ۲۸ شهریور برخی تحلیلگران می‌گویند بازار باز هم منفی خواهد بود اما به نظر می‌رسد این روند به تحرکات مثبت منتج شود. علت این مساله هم رسیدن شاخص به حمایت یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات