تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1400 - 23:24
کد خبر : 10721

خط و نشان برجامی در محور تهران- نیویورک

خط و نشان برجامی در محور تهران- نیویورک

*سیدابراهیم رئیسی در سخنرانی مجازی خود در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با تاکید بر بی‌اعتمادی ایران به وعده‌های دولت آمریکا، سردمداران این کشور را به دلیل تحریم دارو در دوران کرونا به جنایت علیه بشریت متهم کرد و گفت نظام سلطه آمریکا بی‌اعتبار است چه در داخل و چه خارج.  

*سیدابراهیم رئیسی در سخنرانی مجازی خود در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با تاکید بر بی‌اعتمادی ایران به وعده‌های دولت آمریکا، سردمداران این کشور را به دلیل تحریم دارو در دوران کرونا به جنایت علیه بشریت متهم کرد و گفت نظام سلطه آمریکا بی‌اعتبار است چه در داخل و چه خارج.

 

*رئیسی همچنین بیان داشت سلاح اتمی هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد و تهران به دنبال تعامل گسترده و موثر با همه جهان است.

 

*رئیس جمهوری آمریکا هم در سخنرانی امروز خود با تاکید بر اینکه متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است اظهار داشت آماده‌ایم اگر تهران به توافق هسته‌ای پایبند باشد به برجام برگردیم.

 

*محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز در وین اعلام کرد باید آمریکا تمام تحریم‌ها را لغو کند تا مذاکرات از سر گرفته شود.

 

*همزمان با این اعلام مواضع، دولت بایدن به کنگره آمریکا گزارش داد که تجارت خارجی تهران بر اثر تحریم‌ها طی سه سال ۷۰ میلیارد دلار کاهش داشته است.

 

*بر اساس اعلام ایران و اتحادیه اروپا، اعضای برجام در حاشیه نشست سازمان ملل در نیویورک جلسه‌ای نخواهند داشت و گفت‌وگوها به صورت دوجانبه میان نمایندگان دولت‌ها خواهد بود.

 

*وزیر بهداشت در روزی که از لغو محدودیت سنی واکسن کرونا برای ۱۸ سال به بالا سخن گفت به وخامت اوضاع کرونا در بسیاری از نقاط کشور اشاره کرد و گفت فقط شرایط تهران را نبینید.

*به گفته وزیر بهداشت واکسیناسیون دانش آموزان هم تا سه هفته دیگر انجام می‌شود.

 

*بنابر اعلام سازمان امور دانشجویان، یک سوم آنان در ایام کرونا عضوی از خانواده خود را از دست داده‌اند.

 

*وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد آخرین مهلت برای ثبت نام در سامانه املاک و اسکان پایان مهرماه است. پیشتر این وزارتخانه تبعات عدم ثبت نام را متوجه خود مالکان دانسته بود.

 

*بانک مرکزی از افزایش ۱۱ درصدی چک‌های برگشتی مردادماه نسبت به ماه قبل از آن و به ارزش ۲۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

 

*خبرگزاری «ایلنا» به نقل از مدیران مدارس خرمشهر و آبادان نوشت: خانواده برخی دانش‌آموزان توان پرداخت ۵ هزار تومان برای دریافت کارنامه را ندارند. بسیاری از این دانش‌آموزان نه تنها لوازم التحریر که حتی کفش ندارند.

 

*در تازه‌ترین رخدادهای اعتراضی، تجمع گروهی از کارگران شهرداری کوت عبدالله اهواز بخاطر ۴ ماه حقوق معوقه، اعتراض مالباختگان شرکت صنعتی خودروی آذربایجان مقابل وزارت صمت و تجمع معلمان معترض به نحوه اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در چند شهر در رسانه‌ها بازتاب یافت.

 

*دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی اظهار داشت ۷۰ درصد این لوازم ساخت ایران است و سامسونگ و ال جی را هم در کشور تولید می کنیم.

 

*به گزارش ایران مامن، اعلام وزیر ارتباطات در خصوص لزوم استفاده از گوشی تلفن همراه ایرانی، انتقاد آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از واردات خودرو خارجی، تاریخ‌سازی تیم ملی هندبال زنان ایران با صعود به مرحله نیمه نهایی قهرمانی آسیا، اعلام قفل‌دار کردن مخازن زباله از سوی شهرداری تهران برای مقابله با زباله‌گردی و … از دیگر اخبار ۲۴ ساعت گذشته بود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات