تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 0:11
کد خبر : 10725

بلاتکلیفی بازارها و ضعف سیگنال‌های هسته‌ای

بلاتکلیفی بازارها و ضعف سیگنال‌های هسته‌ای

افت بالغ بر ۳۶ هزار واحدی شاخص کل در سی‌امین روز شهریورماه باعث شد تا کف مقاومتی ۱.۴ میلیونی هم در فاصله اندکی از شکستن سد ۱.۵ میلیونی فروبریزد و این شاخص به یک میلیون و ۳۹۱ هزار واحد تنزل یابد.   در تحلیل اوضاع بازار سرمایه، بسیاری از تحلیلگران رفتار فروشندگان را عاملی موثر

افت بالغ بر ۳۶ هزار واحدی شاخص کل در سی‌امین روز شهریورماه باعث شد تا کف مقاومتی ۱.۴ میلیونی هم در فاصله اندکی از شکستن سد ۱.۵ میلیونی فروبریزد و این شاخص به یک میلیون و ۳۹۱ هزار واحد تنزل یابد.

 

در تحلیل اوضاع بازار سرمایه، بسیاری از تحلیلگران رفتار فروشندگان را عاملی موثر می‌بینند که فعلا به آنان موقعیت تعیین‌کننده داده و باعث تردید خریداران شده است.

 

دلار هم در پایان معاملات امروز به ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسید تا عملا بازارها به غیر از خودرو در وضعیتی خالی از هرگونه محرک تاثیرگذار داخلی و خارجی همچنان در بلاتکلیفی باقی بماند.

 

حالا بسیاری از نگاه‌ها به نیویورک دوخته شده است؛ جایی که البته قرار نیست در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت‌وگوهای برجامی در آن انجام شود و نهایتا مساله حل و فصل اختلافات هسته‌ای به دیدارهای دوجانبه وزیر امور خارجه با همتایان کشورهای عضو توافق هسته‌ای محدود خواهد بود.

 

از سوی دیگر، سخنرانی مجازی رئیسی هم در هفتاد و ششمین مجمع عمومی نکته‌ای غیر از مواضع گذشته دولت سیزدهم نداشت. تنها سیگنال مثبت این بود که ایران هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نخواهد رفت اما همچنان که رئیس سازمان انرژی اتمی هم امروز در وین اعلام کرد، تا لغو تحریم‌ها از سوی آمریکا مذاکره‌ای در کار نخواهد بود.

 

برآیند این مواضع هرچند نرمش‌ناپذیری تهران بر سر ضرورت رفع تحریم‌ها و به عبارتی دشواری مسیر مذاکرات را به تصویر بکشد اما بسیاری از تحلیلگران می‌گویند برای تکان دادن شاخص‌هایی مثل قیمت دلار و به تبع آن رشد بورس چندان کافی نیست.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات