تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 23:50
کد خبر : 10736

سعودی روی فرکانس تنش‌زدایی

سعودی روی فرکانس تنش‌زدایی

*«حسین امیرعبداللهیان» در نیویورک علاوه بر دیدار با وزاری امور خارجه اتریش، ایرلند و انگلیس با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات کرد و به او گفت، رئیس جمهوری جدید در تهران بعد از بررسی سوابق مذاکرات، دستور راه اندازی مجدد آن را صادر می کند.   *بنا بر اعلام دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا،

*«حسین امیرعبداللهیان» در نیویورک علاوه بر دیدار با وزاری امور خارجه اتریش، ایرلند و انگلیس با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات کرد و به او گفت، رئیس جمهوری جدید در تهران بعد از بررسی سوابق مذاکرات، دستور راه اندازی مجدد آن را صادر می کند.

 

*بنا بر اعلام دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیگر وقتی برای تلف کردن در از سرگیری مذاکرات وین باقی نماینده است.

 

*خبرگزاری «بلومبرگ» امروز از دیدار دیپلمات‌های ارشد ایران، سعودی و اتحادیه اروپا برای دومین بار طی ماه جاری خبر داد.

 

*«ایسنا» به نقل از پادشاه سعودی نوشت: ایران همسایه ما است و عربستان امیدوار است که مذاکرات با تهران به ایجاد روابط منجر شود.

 

*«العرب» رسانه نزدیک به سعودی درباره تهدیدات نظامی اسرائیل علیه ایران، آن را توخالی دانست.

 

*سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت مصوبه مجلس درباره واردات خودرو به دلیل مغایرت با قانون اساسی برگشت خورده است.

 

*به گفته معاون وزیر اقتصاد، در ایران سالانه ۱۰۵ میلیارد دلار یارانه پنهان پرداخت می‌شود.

 

*بنابر اعلام سازمان امور مالیاتی، خانه‌ای اگر ۱۲۰ روز در سال خالی باشد مشمول پرداخت مالیات واحدهای مسکونی خالی از دی ماه امسال است.

 

*بعد از آن‌که رسانه‌ها از بخشنامه ثبت اسناد و املاک مبنی بر کفایت برگ سبز خودرو خبر دادند، این سازمان اعلام کرد بخشنامه جدید ارتباطی با جایگزینی برگ سبز به جای گواهی نقل و انتقال ندارد.

 

*در پی انتشار فیلمی از ازدحام و نشستن دوطبقه زائران اربعین درون یک هواپیما، یک مقام سازمان هواپیمایی، نظامی‌ بودن این هواپیما را تایید کرد. خبرگزاری «فارس» هم علت این وضعیت را گرانی بلیت عنوان کرد.

 

*اداره دامپزشکی تهران از معدوم شدن نیم تن گوشت اسب و الاغ که در یک دامداری غیرمجازی کشتار شده بودند خبر داد. همچنین رسانه‌ها از دستگیری عوامل این ماجرا خبر دادند.

 

*به گزارش روزنامه «همشهری» بازده ۱۰ درصدی خرید دلار در نیمه اول سال به نسبت بازده میانگین ۶.۴ درصدی بورس باعث افزایش تقاضا در بازار ارز شده است.

 

*اتاق بازرگانی تهران تورم ایران را ۶ برابر عراق اعلام کرد.

 

*دستیار وزیر امور خارجه اظهار داشته فردا ۱۵ میلیون دوز واکسن کرونا به ایران می‌رسد.

 

*در روزی که تعداد مرگ و میر کرونایی در سیستان و بلوچستان به صفر رسید، این آمار در تهران ۲رقمی شد.

 

*پس از اعتراضات چند روزه معلمان به وضعیت رتبه بندی شغلی‌شان، لایحه رتبه بندی فرهنگیان راهی صحن علنی مجلس شد.

 

*ستاد کل نیروهای مسلح از افزایش مدت دوره آموزشی از ۴ به ۶ هفته خبر داد.

 

*فرهاد مجیدی سرمربی تیم استقلال با رای کمیته اخلاق از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد. در حالی که باشگاه استقلال این محرومیت را ناشی از شکایت وزیر سابق ارتباطات عنوان کرده، آذری جهرمی اظهار داشته شکایتی نکرده و پرسپولیسی‌ها هم شکایت به کمیته اخلاق از مجیدی را رد کرده‌اند.

 

*سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت حسین فریدون، شبنم نعمت‌زاده، هادی رضوی و مهدی هاشمی الان در زندانند و از مرخصی برگشته‌اند. حمید بقایی اما در مرخصی استعلاجی و خارج از زندان است

 

*به گزارش ایران مامن، اعلام احیای نهاد جهاد کشاورزی، دفاع مجدد قاضی القضات از حقوق زنان، اظهارات رئیسی درباره ضرورت کاهش سن مدیران، صرف نظر ریاست جمهوری از شکایت علیه رسانه‌ها، انتقاد سخنگوی وزارت امور خارجه از برخورد مرزبانی گرجستان با اتباع ایرانی و پیگیری شکایات آنان از دیگر اخبار ۲۴ ساعت اخیر بود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات