تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 مهر 1400 - 13:50
کد خبر : 10745

«آقای وزیر، معاون بهداشت ضدبهداشت را برکنار کنید»

«آقای وزیر، معاون بهداشت ضدبهداشت را برکنار کنید»

محمدرضا سقاییان فرد در یادداشتی که در اختیار ایران مامن قرار داده خطاب به دکتر بهرام عین اللهی نوشته است:   قریب به بیست ماه از آغاز همه گیری کرونا می‌گذرد و هنوز معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عمق فعالیت‌هایی که در سطح محیط و ستاد در دانشگاه‌ها/شبکه های بهداشت انجام

محمدرضا سقاییان فرد در یادداشتی که در اختیار ایران مامن قرار داده خطاب به دکتر بهرام عین اللهی نوشته است:

 

قریب به بیست ماه از آغاز همه گیری کرونا می‌گذرد و هنوز معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عمق فعالیت‌هایی که در سطح محیط و ستاد در دانشگاه‌ها/شبکه های بهداشت انجام می‌پذیرد، مطلع نبوده و واقف نیست.

 

حقیر طی نامه ها و یادداشت های متعدد سعی کردم تا سختی کار در حوزه محیط و ستاد را برای مسئولان سابق اعم از رئیس جمهوری، وزیر بهداشت و سایر معاونین تشریح کنم اما متاسفانه گویا گوش شنوا و چشم بینایی وجود نداشت.

 

اینک که جنابعالی در مصدر امور سکاندار شده اید ضمن اشاره تیتر وار به سوابق تذکرات در این رابطه، درخواست دارم نسبت به برکناری معاون بهداشت خود اقدام کنید؛ مسئولی که مکاتبات و بخشنامه های صادره به امضای ایشان نشان از این دارد که وی نه تنها کمترین شناختی را از حوزه بهداشت دانشگاه ها/شبکه های بهداشت در سطح محیط و ستاد ندارد، بلکه نسبت به ابلاغ بخشنامه های غیرقانونی، غیرعلمی نظیر طرح ادغام کارشناسان بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای در مراکز جامع سلامت نیز ید طولایی دارد. ادامه فعالیت ایشان در این جایگاه ضمن روا شدن ظلم به واحد‌های تحت امر، زمینه انحراف از اهداف ذاتی بهداشت و تبعیض در نحوه برخورد با واحد‌های مربوطه را نیز در پی خواهد داشت.

 

۱.تعلل در اختصاص فوق العاده سختی کرونا به پرسنل بخش بهداشت که این مهم طی یادداشتی با عنوان «نامه‌ای از کارکنان حوزه بهداشت به مسئولان وزارت بهداشت »  (۱) بطور مستند متذکر گردید.

 

۲. نامبرده در اختصاص حق الزحمه برای پرسنل ستادی دانشگاه/شبکه بهداشت بدلیل عدم شناخت از زیر مجموعه به تبعیض و بی عدالتی اقدام ورزید و این مهم را طی نامه ای به شماره  ۳۰۰/۱۴۳۳۹ د مورخ ۹۹/۰۹/۱۱ با موضوع اختصاص اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد ریالی «جهت پرسنل درگیر درمدیریت کرونا شاغل در واحد های محیطی» ، به اتمام رساند که این ظلم و بی عدالتی را نه تنها اصلاح نکردند بلکه مجددا تکرار کردند و طی نامه شماره ۳۰۰/۱۷۱۳۵ د مورخ ۹۹/۱۰/۲۰ نحوه پرداخت پاداش(سختی کار) کرونا برای دومین بار جهت کادر محیطی در نظام شبکه را ابلاغ و بصراحت اعلام داشتند که «این پاداش جهت کارکنان ستادی نمی باشد و پاداش این نیروها متعاقبا اعلام می گردد. (۲)

 

البته بعد از اعتراضات و مکاتبات بر نقد این ظلم فاحش در قبال پرسنل ستادی دانشگاه/شبکه بهداشت (۳) این اشتباه و ظلم را طی نامه ای به نامه شماره ۳۰۰/۲۲۳۶۴ د مورخ  ۹۹/۱۲/۲۶ می‌خواستند جبران کنند آنهم زمانی که پول و منابع مالی مخصوص این مهم  باقی نمانده بود و اصطلاحا روغن ریخته را نذر امامزاده کرده بود که این اقدام غیر اصولی نیز طی یادداشتی به ایشان متذکر گردید. (۴)

لازم به‌ذکر است تاکنون هیچ مبلغی بنا به‌دلیلی که عرض شد به پرسنل ستادی پرداخت نشده است.

 

 

۳. ایشان مبادرت به صدور بخشنامه ای پر از اشکال و مغایر قانون و غیرعلمی در رابطه با ادغام  جایگاه شغلی کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای به شماره

۱۰۰۹۱/ ۳۰۰د مورخ۱۴۰۰/۶/۳ داشتند که واکنش های مختلف و نقدهای اساسی بر رد آن را به همراه داشت و من جمله نامه  ذیل (۵) که رسانه ای گردید.

 

۴. اخیرا حاتم بخشی کرده اند و طی نامه ای به شماره ۸۳۲۳ / ۳۰۰د  مورخ۱۴۰۰/۵/۱۱  در رابطه با شرح هزینه حواله ۱۰۷ مربوط به طرح حاج قاسم سلیمانی مبنی بر واکسیناسیون کووید۱۹، ایشان بدلیل عدم شناخت از عملکرد پرسنل ستادی حوزه بهداشت فقط ۱۰% سهیمه اختصاص داده‌اند و بالتبع ۹۰% را مشمول پرسنل درگیر در واکسیناسیون دانسته اند. (۶) این در حالی است که هم نیروهای محیطی و هم ستادی به دلیل نبود نیرو مشارکت شبانه روزی داشته اند. تکرار اشتباه بصورت متعدد و متعمدانه  که در بالا بدانها اشاره شد، ناشی از عدم اصلاح پذیری نامبرده و حرکت در مسیر اشتباهی است که با شروع کرونا آغاز کرده اند و حاضر به تغییر ریل و ورود در مسیر درست نمی‌باشند.

 

از اینرو طبق تمامی آنچه در این مختصر بصورت مستند حضورتان اعلام شد که نشان از عدم صلاحیت نامبرده در ادامه مسئولیت خطیر معاونت بهداشت آن وزارتخانه می‌باشد، لازم و ضروری است نسبت به عزل و برکناری وی اقدام عاجل صورت گرفته و فرد متخصص، متعهد و آگاه و آشنا به سیستم بهداشت را جایگزین وی سازید.

با تشکر

محمدرضا سقاییان فرد

عضو کوچکی از جامعه بهداشتی کشور

 

پی‌نوشت:

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات