تاریخ انتشار : جمعه 2 مهر 1400 - 13:35
کد خبر : 10765

اوضاع بازارها در خط پایان نیمسال اول

اوضاع بازارها در خط پایان نیمسال اول

بازار سهام همچنان که پیش‌بینی کرده بودیم در شهریور ۱۴۰۰ زیر مرز ۱.۵ و حتی ۱.۴ میلیونی شاخص کل به کار خود پایان داد.   بورس در آخرین روز کاری تابستان هم از روند اخیرش دست برنداشت و با افت حدود ۴۸۰۰ واحدی شاخص کل، به یک میلیون و ۳۸۶ هزار تنزل یافت.   در

بازار سهام همچنان که پیش‌بینی کرده بودیم در شهریور ۱۴۰۰ زیر مرز ۱.۵ و حتی ۱.۴ میلیونی شاخص کل به کار خود پایان داد.

 

بورس در آخرین روز کاری تابستان هم از روند اخیرش دست برنداشت و با افت حدود ۴۸۰۰ واحدی شاخص کل، به یک میلیون و ۳۸۶ هزار تنزل یافت.

 

در طول هفته پایانی تابستان یکی از بزرگترین ریزش‌های هفتگی رقم خورد و بیش از ۶.۸ درصد شاخص کل فروریخت.

 

افول بورس همراه شد با گزارش رسانه‌ها در زمینه مقایسه میزان بازده بازار‌های مختلف در نیمه اول سال که بر اساس آن بازده بورس میانگین ۶.۴ درصد و دلار ۱۰ درصد بوده است؛ ارزی که در نزدیکی ۲۷ هزار و ۷۰۰تومان اولین روز مهر را پشت سر گذاشت.

 

این وضعیت باعث شده تا بسیاری با سرمایه‌های خردشان به بازارهای مختلف چشم بدوزند تا به این نتیجه برسند نقدینگی سرگردان را به کدام سو روانه سازند.

 

بازار خودرو پس از برگشت خوردن طرح واردات خودروهای خارجی بر ابهاماتش افزوده شده و بازار رمزارزها همچنان برای بسیاری پرریسک است و این بازار در آخرین روز تابستان برای دومین روز متوالی دچار ریزش چشمگیر شد تا ارز شاخص آن یعنی بیت کوین درجه ۴۰ هزار و ۶۸۰ دلاری را نشان دهد.

 

از سوی دیگر وضعیت معاملات سکه و طلا هفته بسیار آرامی را رقم زد. عرضه و تقاضا کاهش چشمگیری داشت و به دنبال آن نوسان قیمت به کمتر حد خود رسید.

 

در مجموع کارشناسان بازارهای اقتصادی برای هفته‌پیش رو پیش‌بینی کرده‌اند بازار ارز و سکه در هفته آینده نوسات شدید قیمتی به خود نبیند و بورس به روند خود ادامه دهد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات