تاریخ انتشار : جمعه 9 مهر 1400 - 21:46
کد خبر : 10938

انتخابات آلمان؛ شکست همزمان مرکل و راست‌های افراطی

انتخابات آلمان؛ شکست همزمان مرکل و راست‌های افراطی

انتخابات هفته گذشته (۲۶ سپتامبر) «بوندستاگ» یکی از مهمترین رخدادهای سال اروپا بود که به پایان برتری یک و نیم دهه‌ای حزب «آنگلا مرکل» در آستانه کنار رفتن وی از صدراعظمی ژرمن‌ها انجامید.   بر اساس نتایج اولیه، حزب «سوسیالیست دموکراتیک» با بیش از یک چهارم آراء، پیشتاز این انتخابات شد. حزب حاکم «اتحاد دموکرات

انتخابات هفته گذشته (۲۶ سپتامبر) «بوندستاگ» یکی از مهمترین رخدادهای سال اروپا بود که به پایان برتری یک و نیم دهه‌ای حزب «آنگلا مرکل» در آستانه کنار رفتن وی از صدراعظمی ژرمن‌ها انجامید.

 

بر اساس نتایج اولیه، حزب «سوسیالیست دموکراتیک» با بیش از یک چهارم آراء، پیشتاز این انتخابات شد. حزب حاکم «اتحاد دموکرات مسیحی» هم با از دست دادن بیش از ۶ درصد نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۷ و با ۲۴.۵ درصد آراء، در جایگاه دوم قرار گرفت.

 

 

به گزارش «یورونیوز» انتخابات ۲۶ سپتامبر برای دو جریان عمده راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» و به‌ویژه حزب چپ، یک شکست عمده بود. راست‌گرایان افراطی، تنها کمی بیش از ۱۰ درصد آراء را کسب کردند. حزب چپ هم خواهد توانست با ۵ درصد، تنها گروه پارلمانی خود در بوندستاگ را حفظ کند.

 

نتایج انتخابات در ادامه ضرباتی است که راست‌های افراطی طی ماه‌های اخیر متحمل شده‌اند. چندی پیش محاکمه ۱۲ عضو یک گروه مخفی نئونازی که به گفته مقامات آلمانی قصد داشتند عملاً جنگی داخلی در سراسر این کشور راه بیاندازند در شهر اشتوتگارت آغاز شد.

 

در کیفرخواستی که علیه گروه « Gruppe S» تنظیم شده هدف آن‌ها ضربه به نظم دولتی و اجتماعی و در نهایت امر سازمان‌دهی یک درگیری داخلی توصیف شده است. اطلاعات زیادی از متهمین بازداشت شده وجود ندارد و مطابق قوانین آلمان در رسانه‌ها تنها نام و نام خانوادگی افراد بازداشتی قید شده است. همه متهمین شهروند آلمان هستند و بین ۳۲تا ۶۱ سال سن دارند. یکی از افراد بازداشت شده از افسران پلیس ایالت «نوردراین – وستفالن» است. پرداخت ۵۰۰۰ یورو (تقریباً ۶۰۰۰ دلار) به این گروه برای خرید سلاح از بازار غیرقانونی یکی از اتهامات این بازداشتی عنوان شده است.

 

 

گفته می شود یکی دیگر از اعضای این گروه هنوز بازداشت نشده به صورت غیرحضوری محاکمه خواهد شد.

 

به ادعای مقام های امنیتی، اعضای گروه (Gruppe S) حدود ۳۰ قبضه اسلحه بدون مجوز در اختیار داشتند که از آن‌ها برای آموزش و آماده‌سازی یک جنگ داخلی استفاده می کردند. اعضای این گروه اندکی قبل از بازداشت یعنی فوریه ۲۰۲۰ در حال آماده سازی برای خرید تعدادی اسلحه «کلاشینکف» و «یوزی»، مهمات و مواد منفجره بوده اند.

 

گفته می شود آغاز تحقیقات پلیس و عملیاتی که منجر به بازداشت آن‌ها شد بعد از حضور یک خبرچین و هشدارهای او به مقامات صورت گرفته است. نفوذی پلیس یکی از شاهدین اصلی این پرونده و دولت فدرال محسوب می شود و در حال حاضر تحت حمایت نیروهای امنیتی زندگی می کند.

 

دادگاه محاکمه این گروه در زندان فوق العاده امنیتی «استمهایم» اشتوتگارت برگزار شد. این همان زندانی است که اعضای برجسته گروه چریکی جناح ارتش سرخ در دهه ۱۹۷۰ را در آن حبس کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات