تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 - 11:52
کد خبر : 10958

واکنش‌های متفاوت به فرمان ممنوعیت واردات از کره جنوبی

واکنش‌های متفاوت به فرمان ممنوعیت واردات از کره جنوبی

در پی نامه جمعی از تولیدکنندگان لوازم خانگی به رهبری و درخواست جلوگیری از واردات محصولات خانگی کره‌ای، دستوری به رئیس جمهوری جهت سد کردن این واردات صادر شد.   در این فرمان آمده است: این موضوع بسیار مهمی است. اگر این خبر (گشایش واردات از دو شرکت کره جنوبی) راست باشد به معنی شکستن

در پی نامه جمعی از تولیدکنندگان لوازم خانگی به رهبری و درخواست جلوگیری از واردات محصولات خانگی کره‌ای، دستوری به رئیس جمهوری جهت سد کردن این واردات صادر شد.

 

در این فرمان آمده است: این موضوع بسیار مهمی است. اگر این خبر (گشایش واردات از دو شرکت کره جنوبی) راست باشد به معنی شکستن کمر شرکت‌های لوازم خانگی داخلی است که تازه توانسته‌اند قدری روی پا بایستند.

 

 

این دستور علاوه بر ابعاد اقتصادی، ابعادی سیاسی نیز می‌یابد چنانکه «احمد نادری» نماینده تهران اظهار داشته است: کشور و شرکت‌های کره‌ای در زمان تحریم بدعهدی و بدقولی کردند و پشت ایران را خالی کردند لذا قاعدتا ما هم باید واکنش نشان می‌دادیم و کالاهای آنها را تحریم کنیم.

 

«عزت الله اکبری تالارپشتی» رئیس کمیسیون صنایع مجلس نیز در واکنش به این دستور بیان داشت: تاکنون شاهد بوده‌ایم که کره‌جنوبی بخش عمده‌ای از بازار ما را به خود اختصاص داده بود، اما به جهت عدم استقلال سیاسی، در خصوص پول‌های بلوکه شده ما در زمین آمریکا بازی می‌کند.

 

وی افزود: پیام دیگر دستور رهبر انقلاب این است که قرار نیست بازار کشور ما برای همیشه دست کره‌ای‌ها باشد

 

البته برخی با نگاهی انتقادی به ماجرای رسانه‌ای شدن دستور رهبری نگریسته‌ و درباره تبعات آن هشدار داده‌اند. «محمد مهاجری» فعال رسانه‌ای اصولگرا این پرسش را مطرح ساخته که رسانه‌ای شدن این نامه از سوی دفتر رئیس جمهور با کدام هدف صورت گرفته؟ و چه نفعی در آن بوده است؟ مردم می دانسته اند که واردات لوازم خانگی ممنوع است و آنچه در بازار موجود است، عمدتا به صورت قاچاق وارد می شود. بنابراین رسانه ای کردن این نامه، کمک بزرگی است به قاچاقچیان و دلال ها که قیمت لوازم خانگی کره ای را افزایش دهند.

 

محمد مهاجری

 

از سوی دیگر «انصاف نیوز» در گزارشی کامنت‌های برخی مخاطبان خبرگزاری «فارس» را در این باره جمع‌بندی و منتشر ساخته‌است که در آن منتقدان نوشته‌اند این تنها کره‌ای‌ها نبودند که در تحریم‌ها پشت ایران را خالی کردند بلکه چین، فرانسه، ژاپن و … هم رفتاری مشابه داشتند.

 

علاوه بر این، برخی کاربران در خصوص شکل‌گرفتن انحصار در داخل، سود چینی‌ها از این ممنوعیت و نیز افت کیفیت کالاهای مورد نیاز مصرف‌کنندگان داخلی ابراز نگرانی کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات