تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 1:53
کد خبر : 10982

بازار سرمایه، آفت و ابهام‌های سرمایه‌گذاری

بازار سرمایه، آفت و ابهام‌های سرمایه‌گذاری

شاخص کل بازار سرمایه همنوا با رشد قیمت دلار در روزهای پایانی هفته گذشته که در دهمین روز مهرماه به ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسید، افزایشی حدود ۲.۵ درصدی داشت و از یک میلیون و ۴۷۳ هزار واحد فراتر رفت.   با وجود حرکت شاخص کل به سمت مرز ۱.۵ میلیونی، آنچه باعث نگرانی

شاخص کل بازار سرمایه همنوا با رشد قیمت دلار در روزهای پایانی هفته گذشته که در دهمین روز مهرماه به ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسید، افزایشی حدود ۲.۵ درصدی داشت و از یک میلیون و ۴۷۳ هزار واحد فراتر رفت.

 

با وجود حرکت شاخص کل به سمت مرز ۱.۵ میلیونی، آنچه باعث نگرانی شده موضوع دست‌کاری در نرخ سود بانکی است. برخی کارشناسان هشدار داده‌اند آفت و ترمز سرمایه‌گذاری در کشور نرخ بالای سود بانکی و اوراق است که باعث می شود تا سرمایه‌گذاران با تعلل اقدام به تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام کنند.

 

و اما در خصوص متغیرهای داخلی و خارجی تاثیرگذار بر بازار سهام و دیگر بازارها، بسیاری به سرنوشت برجام و نیز تورم چشم دوخته‌اند.

 

در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای، رفع تحریم‌ها و آزادسازی منابع ارزی می‌تواند تا حدود زیادی منجر به ایجاد فشار بر روند معاملات بازار سهام شود.

 

از سوی دیگر، با توجه به اینکه اکنون رشد اقتصادی خاصی در اقتصاد ایران وجود ندارد، بنابراین نقدینگی متاثر از تورم و انتظارات تورمی و ارزش آن تحت تاثیر این اتفاق با کاهش همراه می‌شود.

 

به گزارش ایران مامن، برای جلوگیری از این کاهش ارزش و با رصد اوضاع سایر بازارها از جمله رمزارزها که در آن بیت‌کوین به سوی ۵۰هزار دلاری شدن خیز برداشته، سرمایه‌گذاران تقلایی بی‌پایان را برای انتخاب سودآوردترین سرمایه‌گذاری در پیش گرفته‌اند و به دنبال کنار زدن ابهام‌های پیش رو هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات