تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 11:44
کد خبر : 10984

مقابله با کرونا به سبک کره شمالی

مقابله با کرونا به سبک کره شمالی

در وضعیت کرونایی حاکم بر کشورها و تلاش دولت‌ها برای ایجاد بازدارندگی حداکثری از طریق واکسیناسیون که به مرحله دوز سوم و یادآور در برخی کشورها رسیده است، اوضاع در کره شمالی متفاوت است.   با توجه به تحریم های شدید بین المللی و دیوار ضخیم پیرامون کره شمالی، هنوز اطلاعاتی از درصد مشخص و

در وضعیت کرونایی حاکم بر کشورها و تلاش دولت‌ها برای ایجاد بازدارندگی حداکثری از طریق واکسیناسیون که به مرحله دوز سوم و یادآور در برخی کشورها رسیده است، اوضاع در کره شمالی متفاوت است.

 

با توجه به تحریم های شدید بین المللی و دیوار ضخیم پیرامون کره شمالی، هنوز اطلاعاتی از درصد مشخص و دقیقی از واکسیناسیون شهروندان این کشور در برابر ویروس کرونا در دست نیست.

 

آژانس جاسوسی کره جنوبی مدعی است رهبر کره شمالی «کیم جونگ اون» احتمالاً هنوز علیه ویروس کرونا واکسینه نشده است. بااین‌حال این ادعا هم مطرح است که رهبر کره شمالی و مقامات عالی رتبه این کشور ممکن است واکسن خریداری شده از کانال های غیررسمی را قبلاً دریافت کرده باشند.

 

 

بعد از ابتکار «کواکس» (COVAX) سازمان ملل متحد در ماه فوریه سال جاری اعلام شده بود که در نیمه اول سال حداکثر ۱.۹ میلیون دوز واکسن کرونا به کره شمالی ارسال می‌شود. بااین‌حال، آژانس جاسوسی کره جنوبی مدعی است که هیچ مدرکی از ورود محموله های واکسن به این کشور پیدا نکرده است.

 

یونیسف یعنی سازمانی که مسئولیت تهیه و توزیع واکسن برای ابتکار کواکس را بر عهده دارد هم اعلام کرده که کره شمالی هنوز مدارک لازم برای دریافت تجهیزات و واکسن موردنیاز خود را تکمیل نکرده است. برخی از منابع نیز اظهار داشته اند که مقامات کره شمالی در تلاشند تا  واکسن کرونا را برای بیش از ۲۶ میلیون نفر جمعیت خود که  بسیاری از آن‌ها در حال حاضر به دلیل همه گیری کرونا، طوفان و خشکسالی با گرسنگی دست‌وپنجه نرم می کنند، تأمین کنند.

 

سرویس اطلاعاتی کره جنوبی همچنین گزارش داده که کره شمالی برای جبران عقب‌ماندگی خود در واکسینه کردن شهروندانش سیاست های نظارتی ضدویروس کرونا را تقویت کرده است.

 

 

کره شمالی در حال ساخت پست های نگهبانی و حصارهای اضافی در مرز خود با چین است تا از ورود و خروج مردم به‌عنوان بخشی از کارزار ضدویروس جلوگیری کند. کره شمالی در ابتدا قصد داشت مرزهای خود با چین را در ماه آوریل سال جاری بازگشایی کند؛ بااین‌حال، این کشور به دلیل کمبود مواد ضدعفونی‌کننده و تجهیزات حفاظت شخصی، این سیاست را کنار گذاشت.

 

رهبر کره شمالی در آخرین سخنرانی کرونایی خود ، برخی از مقامات ارشد پیونگ یانگ را به دلیل ناکامی در مبارزه با همه گیری ویروس کرونا، مورد حمله قرار داد. وی گفته که این شکست باعث بحران بزرگی شده که با گفته های قبلی من مبنی بر این‌که ملت کره شمالی «رکورد عالی» در کنترل شیوع بیماری کرونا را داشته است، متناقض است.

 

سازمان بهداشت جهانی گزارش های مقامات کره شمالی مبنی بر درصد پایین ابتلای مردم این کشور به ویروس کرونا و اعلام نتایج منفی آزمایشات تشخیصی کرونا را دقیق و قابل استناد نمی دانند و در واقع مشخص نیست چه حجمی از مردم این کشور زیر تیغ اپیدمی قرار گرفته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات