تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1400 - 13:39
کد خبر : 11045

بورس زیر تیغ اوراق بدهی دولتی

بورس زیر تیغ اوراق بدهی دولتی

افزایش نیم درصدی شاخص کل در روز دوشنبه ۱۲مهر باعث شد تا این شاخص در آستانه ۱.۵ میلیونی شدن (یک میلیون و ۴۸۵هزار واحد) قرار گیرد. دلار هم مانند روزهای گذشته بین ۲۸ تا ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان دارد و فعلا بازگشت آن با پله قبلی در دسترس نیست.   با توجه به

افزایش نیم درصدی شاخص کل در روز دوشنبه ۱۲مهر باعث شد تا این شاخص در آستانه ۱.۵ میلیونی شدن (یک میلیون و ۴۸۵هزار واحد) قرار گیرد. دلار هم مانند روزهای گذشته بین ۲۸ تا ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان دارد و فعلا بازگشت آن با پله قبلی در دسترس نیست.

 

با توجه به وضعیت فعلی بورس، دیدگاه‌های مختلفی مطرح است. بعضی می‌گویند تا دو ماه آینده شاخص محدوده ۱٫۶ تا ۱٫۷ میلیون واحد را می‌بیند اما ریسک بودجه سال بعد، ناهماهنگی و بلاتکلیفی در تصمیمات اقتصادی تیم دولت و اخبار ضد و نقیض درباره قیمت‌گذاری دستوری، ترس و هیجان در بازار سهام را بالا می‌برد و احتمال وارد شدن بازار به فاز رکودی را زیاد می‌کند.

 

در همین ارتباط، این دیدگاه مطرح است که با وجود احتمال بالای انتشار گزارش‌های مطلوب از سوی شرکت‌ها، عرضه اوراق دولتی برای جبران کسری بودجه، از تحرکات شاخص به سمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد جلوگیری می‌کند.  در این میان به علت عرضه بالای حقوقی‌ها سهم‌ها رشد آنچنانی را نخواهند داشت.

 

از دید برخی تحلیلگران اقتصادی روند خرید و فروش اوراق بدهی در هفته‌های اخیر نشانگر افزایش فروش اوراق بدهی در جهت تامین کسری بودجه بوده است. طبق تحلیل داده‌ها مشخص می‌شود انتظار بورسی‌ها از بازدهی سهام نزولی بوده و خیز جدیدی را برای خرید اوراق بدهی دولتی برداشته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات