تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 مهر 1400 - 12:43
کد خبر : 11086

پرسش بازارها؛ ناهمسازی تیم اقتصادی رئیسی به کجا می‌رسد؟

پرسش بازارها؛ ناهمسازی تیم اقتصادی رئیسی به کجا می‌رسد؟

روند چند روز اخیر بازار سرمایه و افزایش‌‌های اندک اندک شاخص کل، در آخرین روز کاری بورس هم ادامه یافت و این شاخص با رشد ۳۶۰۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۸۸ هزار رسید.   و اما در روند هفتگی به خاطر جهش روز شنبه و مقاومت روزهای بعدی برابر ریزش، رشدی ۳.۵ درصدی

روند چند روز اخیر بازار سرمایه و افزایش‌‌های اندک اندک شاخص کل، در آخرین روز کاری بورس هم ادامه یافت و این شاخص با رشد ۳۶۰۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۸۸ هزار رسید.

 

و اما در روند هفتگی به خاطر جهش روز شنبه و مقاومت روزهای بعدی برابر ریزش، رشدی ۳.۵ درصدی رقم خورد تا مرز ۱.۵ میلیونی بازار برای هفته آتی در تیررس قرار گیرد.

 

و اما در سایر بازارها و در حالی که مهم‌ترین رمزارز جهان یعنی بیت کوین در ادامه روند صعودی و در معاملات دیشب از کانال ۵۵ هزار دلاری عبور کرد و به بالاترین سطح خود در ۵ ماه اخیر رسید، دلار به کانال قبلی بازگشت و ۲۷ هزار و ۹۳۰ تومان قیمت خورد.

 

و اما در اخبار سیاسی مرتبط با بازارها، انتخاب «علی صالح آبادی» به ریاست بانک مرکزی مورد توجه قرار گرفت؛ مدیری که اولین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بعد از تصویب قانون بازار اوراق بهادار و مسئول اصلی این نهاد در دولت احمدی نژاد بود.

علی صالح ابادی

 

«سیدابراهیم رئیسی» این انتصاب را در راستای هماهنگی تیم اقتصادی دولت عنوان کرده است اما بسیاری از ناظران می‌گویند این تیم بر سر مسائلی چون قیمت‌گذاری دستوری و سیاست‌های یارانه‌ای اختلاف‌نظرهایی جدی دارند.

 

از این منظر و در شرایطی که انتخاب «سیداحسان خاندوزی» نزدیک به «محسن رضایی» برای وزارت اقتصاد نمودی از اختلاف نظر رئیسی با معاون اولش «محمد مخبر» به حساب می‌آمد، مساله انتخاب رئیس کل بانک مرکزی با حواشی و ملاحظات گوناگون و البته پشت پرده صورت گرفته و به نظر می‌رسد تلاش شده تا مصالحه‌ای میان دو قطب ناهمخوان رضایی- مخبر صورت گیرد.

 

با این حال هفته‌ها و ماه‌های آینده مشخص می‌کند که آیا بورس و سایر بازارها مثل روزهای اخیر همچنان سیگنال‌های متعارض دریافت خواهند کرد یا اینکه شاهد اجماع در تیم اقتصادی دولت سیزدهم خواهند بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات