تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 - 17:51
کد خبر : 11129

کرونای ۶ از کجا آغاز می‌شود؟

کرونای ۶ از کجا آغاز می‌شود؟

پس از رسیدن شمار روزانه قربانیان کرونا به زیر ۲۰۰ نفر، بسیاری از مسئولان و کارشناسان بهداشتی می‌گویند نباید به این آمار دلخوش بود چون پیک ششم به هر حال از راه می‌رسد.   در موج پنجم که دلتای هندی بزرگترین درگیری و کشتار را در کشور ما به راه انداخت، حمله ویروسی از مرزهای

پس از رسیدن شمار روزانه قربانیان کرونا به زیر ۲۰۰ نفر، بسیاری از مسئولان و کارشناسان بهداشتی می‌گویند نباید به این آمار دلخوش بود چون پیک ششم به هر حال از راه می‌رسد.

 

در موج پنجم که دلتای هندی بزرگترین درگیری و کشتار را در کشور ما به راه انداخت، حمله ویروسی از مرزهای شرقی چشمگیر بود.

 

در حالی که از اواخر بهار در نواحی مثل خوزستان و هرمزگان همچنان ویروس انگلیسی غالب بود، سیستان و بلوچستان بشدت درگیر دلتا شد.

 

در پایان موج پنجم هم این بیشتر شهرهای استان‌های غربی بودند که همچنان در وضعیت قرمز قرار داشتند تا مشخص شود دلتا سیری از شرق به غرب را در کشور ما طی کرده است.

 

نقشه رنگ بندی ۱۷ مهرماه

 

با توجه به اینکه منشا واریانت جدید یعنی «لامبدا» بر خلاف دلتا غربی است، از ماه‌ها پیش بسیاری هشدار داده‌اند که لامبدا پشت مرزهای غربی در کمین نشسته است.

 

رفت و آمدهای اخیر در ایام اربعین به عراق هم باعث شده تا این گزاره مطرح شود که کرونای ۶این بار از غرب به راه خواهد افتاد.

 

البته دیدگاه‌های دیگری هم در این زمینه مطرح شده است. اواخر شهریورماه رئیس کمیته علمی ستاد کرونای خراسان رضوی اظهار داشت: احتمال دارد به دلیل همجواری و رفت و آمدها به افغانستان، اواخر مهرماه پیک ششم کرونا مجدد در شرق ایران آغاز شود.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم دو روز پیش از احتمال آغاز موج ششم از مشهد خبر داد و هجوم چند روز اخیر مسافران به مشهد هم این گزاره را تقویت می‌کند.

 

از سوی دیگر گفته می‌شود راه افتادن مراسم‌های عروسی بعد از پایان ماه صفر بعلاوه مسافرت‌های چند روز اخیر نقطه امنی را باقی نخواهد گذاشت و این بار موج تازه به صورت چند وجهی و با اوج گرفتن چند واریانت مختلف، واکسن‌زده‌ها و واکسن‌گریزها را هدف خواهد گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات