تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 - 23:26
کد خبر : 11142

آخرین روز اولین رئیس جمهور

آخرین روز اولین رئیس جمهور

*«سیدابوالحسن بنی صدر» اولین رئیس جمهوری تاریخ ایران امروز در ۸۸ سالگی در بیمارستانی در پاریس درگذشت. وی بهمن ۱۳۵۸ انتخاب شد و تا پایان خرداد ۶۰ رئیس جمهور ایران و همچنین در مقطع ابتدای جنگ تحمیلی فرمانده کل قوا بود که از سوی مجلس عزل شد و به فرانسه گریخت.   *«سیدابراهیم رئیسی» دلیل

*«سیدابوالحسن بنی صدر» اولین رئیس جمهوری تاریخ ایران امروز در ۸۸ سالگی در بیمارستانی در پاریس درگذشت. وی بهمن ۱۳۵۸ انتخاب شد و تا پایان خرداد ۶۰ رئیس جمهور ایران و همچنین در مقطع ابتدای جنگ تحمیلی فرمانده کل قوا بود که از سوی مجلس عزل شد و به فرانسه گریخت.

 

*«سیدابراهیم رئیسی» دلیل پیشرفت موشکی و عقب‌ماندگی خودرویی ایران را سرازیر نشدن صنعت اولی در دومی عنوان کرد.

 

*در روزی که «عزت الله مهرآوران» بازیگر سینما و تلویزیون بر اثر کرونا درگذشت و همزمان با حواشی مربوط به واکسن زدن و نوع واکسن وی، رئیس جمهوری از رسانه‌ها و بزرگان ذی نفوذ خواست مردم را به واکسیناسیون تشویق کنند.

 

*خبرگزاری «آناتولی» ترکیه اعلام کرد، مذاکرات وین اواخر ماه جاری میلادی (اکتبر) از سر گرفته می‌شود.

 

*پس از زلزله بامداد امروز اندیکا در استان خوزستان که به گفته فرماندار این شهر ۳۰ روستا را از ۸۰ تا ۱۰۰درصد تخریب کرد، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از نیاز به ۴۴۰ کانکس برای اسکان زلزله زدگان خبر داد.

 

*به دنبال گزارش‌های متعدد رسانه‌ها از ناتوانی مردم از خرید لوازم خانگی ایرانی، معاون وزیر صمت اعلام کرد ظرفیت تولید ۲۴ میلیون انواع لوازم خانگی در کشور وجود دارد که امسال ۱۶.۵ میلیون تولید صورت خواهد گرفت.

 

*بعد از انتشار اخباری مبنی بر ممنوعیت ورود کامیون‌های ایرانی به گرجستان،  رئیس اتاق بازرگانی ایران و گرجستان آن را تکذیب کرد.

 

*«علی اکبر یوسفی» فرنگی‌کار سنگین وزن ایران با طلای مسابقات جهانی نروژ تاریخ ساز شد. «محمدعلی ساروی» هم اولین طلای تیم ایران را امروز کسب کرد.

 

*بنابر اعلام رئیس سازمان نوسازی مدارس، ۶.۵درصد مدرسه‌های کشور تخریبی است و چهار هزار مدرسه سنگی وجود دارد.

 

*«غلامرضا مصباحی مقدم» عضو مجمع تشخیص، وجود طالبان و رفتار مرتجعانه آنان را برای روحانیون یک فرصت دانست.

 

*بر اساس نظرسنجی ایرنا، ۶۵ درصد مخاطبان شاد از این شبکه آموزشی رضایت ندارند.

 

*وزیر ورزش و جوانان، «وحید یامین پور» مجری تلویزیون و مدرس دانشگاه امام صادق را به معاونت جوانان این وزارت انتخاب کرد.

 

*پلیس فتا از دستگیری ۱۰۰ اوباش مجازی با ۱۱ میلیون فالوئر خبر داد.

 

* به گزارش ایران مامن، اعلام ممنوعیت خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن، دیدار وزیر امور خارجه با رئیس جمهور سوریه در دمشق، پیام روحانی در محکومیت کشتار شیعیان افغانستان و شروع دوباره ملاقات‌های مردمی احمدی نژاد، رکورد تاریخی افت ارزش لیر نو ترکیه، قطع برق تمامی لبنان، آگهی فروش سوسیس و کالباس اقساطی در کرمان، ورود یک میلیون دوز واکسن هندی بهارات و … از دیگر اخبار ۲۴ ساعت اخیر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات