تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 18:44
کد خبر : 11155

غنی‌سازی پشت درِ بسته مدارس!

غنی‌سازی پشت درِ بسته مدارس!

رئیس جمهوری در جلسه قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت برای واکسیناسیون ۱۲ سال به پایین به قطعیت علمی نرسیده‌ایم و این یعنی خبری از گشایش مدارس ابتدایی به این زودی‌ها نخواهد بود.   این در حالی است که برآیند اظهارات متنوع آموزش و پرورش و وزارت بهداشتی‌ها این بود که تکلیف وضعیت

رئیس جمهوری در جلسه قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت برای واکسیناسیون ۱۲ سال به پایین به قطعیت علمی نرسیده‌ایم و این یعنی خبری از گشایش مدارس ابتدایی به این زودی‌ها نخواهد بود.

 

این در حالی است که برآیند اظهارات متنوع آموزش و پرورش و وزارت بهداشتی‌ها این بود که تکلیف وضعیت آموزش بیش از ۸ میلیون دانش‌آموز دوره‌های اول و دوم ابتدایی در آبان یا نهایتا آذرماه ۱۴۰۰ مشخص خواهد شد.

 

این بلاتکلیفی در حالی است که با توجه به الزامات آموزشی، حضور سر کلاس‌های درس مقاطع ابتدایی از اهمیت بیشتری نسبت به دوره‌های متوسطه و نیز دانشگاه‌ها برخوردار است.

 

 

انتشار مجازی و پرحجم کلیپ‌های کلنجار و گاه مشاجره‌های مادران با کودکان بر سر جمع و تفریق و دیکته و حفظ سوره و سرود در سالی که گذشت، هر چند اسباب خنده ما را فراهم کرد اما گویای هدر رفتن انرژی میلیون‌ها مادر و بعضا پدر به اندازه غنی‌سازی اورانیوم برای ساخت یک بمب اتمی بود.

 

فرسودگی روانی میلیون‌ها پدر و مادری که آموزشی برای آموزگاری ندیده‌اند اما مجبور بودند و هستند با وجود مشغله و برنامه‌های به هم ریخته از کرونا، پابند دانش‌آموزشان شوند با هیچ شاخص و متری قابل اندازه‌گیری و تبعات آن معلوم نیست.

 

نظرسنجی اخیر ایرنا می‌گوید تنها ۱۶.۵ درصد از شبکه مجازی آموزش دانش‌آموز یعنی شاد رضایت کافی را داشته‌اند و این یعنی در کنار چند میلیون دانش‌آموز، تعطیلی مدارس چند میلیون مادر و پدر را به اجبار روی میز و نیمکت آموزش نصفه نیمه و با حداقل کیفیتِ ممکن نشانده است.

 

این‌ها همه جدا از هزینه‌های مادی و ابزارهای دیجیتال کسب آموزش مجازی است که علاوه بر کم‌سوادی و ضعف پایه تحصیلی نسل‌های بعدی، بعضا بازماندگی از تحصیل، مشکلات جامعه‌پذیری کودک و سنگلاخ استقلال سنین پایین در یکی از حساس‌ترین و شکننده‌ترین مقاطع زندگی را ایجاد می‌کند.

 

همه این مسائل که به اندازه انفجار یک بمب اتم به خانواده‌ها و کودکان ضربه می‌زند باعث شده تا بسیاری از کشورها با تکمیل واکسیناسیون، مدارس ابتدایی خود را بگشایند و این در حالی است که مشخص نیست قطعیت علمی واکسیناسیون ۱۲ سال به پایین و پیش‌نیازهای گشایش مدارس چه زمانی فراهم آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سمیرا اصلانی یکشنبه , ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶

آخ آخ خدا خیرتون بده بخدا ارتروز گردن گرفتم اسیر دو تا کلاس اولی و چهارمی شدم

امید یکشنبه , ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷

بابا اونجا چندماهه دوز بوستر رو هم زدن از سه سال به بالا

نظیر یکشنبه , ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸

تکلیف کودکانمان افغانستانی در ایران هنوز مشخص نیست. لطفا منعکس کنید. هر روز یک مانع تراشی میکنند مدارس

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات