تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1400 - 23:49
کد خبر : 11215

چند قدم تا توافق تهران-ریاض و دور هفتم مذاکرات وین

چند قدم تا توافق تهران-ریاض و دور هفتم مذاکرات وین

*بنابر اعلام سخنگوی وزارت خارجه، در روزهای آتی شاهد افزایش روابط دیپلماتیک با موضوع برجام خواهیم بود. به گفته «سعید خطیب زاده» مذاکرات وین فقط برای اجرای برجام است و روی هیچ توافق و متن جدیدی مذاکره نمی‌شود.   *«حسین امیرعبداللهیان» هم اظهار داشت در مورد گفت‌وگوهای وین به جمع‌بندی نهایی خیلی نزدیک شده‌ایم.  

*بنابر اعلام سخنگوی وزارت خارجه، در روزهای آتی شاهد افزایش روابط دیپلماتیک با موضوع برجام خواهیم بود. به گفته «سعید خطیب زاده» مذاکرات وین فقط برای اجرای برجام است و روی هیچ توافق و متن جدیدی مذاکره نمی‌شود.

 

*«حسین امیرعبداللهیان» هم اظهار داشت در مورد گفت‌وگوهای وین به جمع‌بندی نهایی خیلی نزدیک شده‌ایم.

 

*بنابر اعلام خبرگزاری «فرانسه»، ایران و عربستان در آستانه حصول توافق قرار دارند و در مورد گشایش کنسولگری ها به تفاهم رسیده اند.

 

*«سیدابراهیم رئیسی» در مراسم گشایش دانشگاه‌ها به دانشگاه تهران رفت. به گفته وی قدرت فقط در ساخت موشک نیست و دانشگاه باید اتاق فکر دولت باشد.

 

*در روزی که وزیر بهداشت از فروکش موج پنجم کرونا خبر داد، سازمان غذا و دارو اعلام کرد دیگر نیازی به واردات واکسن نداریم و از اوایل آبان نیازمان را خودمان تامین می کنیم.

 

*در آماری جالب توجه که رسانه‌ها انتشار دادند، ۳۶ درصد زنان ۱۵ تا ۳۴ ساله ازدواج نکرده اند. همچنین در مقابل هر ۱۰۰ دختر در سن ازدواج ۱۹۱ پسر قرار دارد.

 

*معاون وزیر راه و شهرسازی شرایط ثبت نام در طرح ساخت ۴میلیون مسکن را متاهل یا سرپرستی خانوار، حداقل ۵سال سکونت در شهر مورد تقاضا، استفاده نکردن از امکانات دولتی در مسکن و نداشتن مالکیت خصوصی اعلام کرد.

 

*در تازه‌ترین اظهارنظر آموزش و پرورشی‌ها، معاون آموزش متوسطه از حضوری شدن همه مدارس از پایان آبان خبر داد.

 

*نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس از بررسی طرح ممنوعیت خروج مسئولان در این کمیسیون خبر داد. امروز رئیس قوه قضاییه هم اظهار داشت به زودی بخشنامه‌ای درباره ممنوع الخروجی‌ها صادر می‌شود.

 

*با واگذاری مدیریت شرکت هفت تپه به مجموعه توسعه نیشکر در جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور، پرونده اعتراضات این شرکت رو به مختومه شدن گذاشت.

 

*به گفته «محمد محمدی ری شهری» تولیت آستان حضرت عبدالعظیم، دوران کنونی از سخت‌ترین دوران تاریخ است که بر جمهوری اسلامی ایران گذشته است.

 

*به نوشته روزنامه «جوان» به نقل از مدیرکل عملیات اعتباری بانک مرکزی، ۸۰ درصد نقدینگی موجود در قبضه بانک‌ها و ۲ درصد در دست اشخاص است.

 

*بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال، بدون تماشاگر بودن دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در ورزشگاه آزادی خودخواسته بوده است. وزیر ورزش اما اظهار داشت کنفدراسیون آسیا مجوز فروش بلیت را نداد.

 

*بعد از نظرسنجی ایرنا و اعلام نارضایتی ۶۵ درصدی از شبکه «شاد»، آموزش و پرورش اعلام کرد ۷۰ درصد کاربران اصلی از این اپلیکیشن رضایت دارند.

 

*«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد از آمریکایی‌ها و تلاش آن‌ها برای کشاندن افغانستان به جنگ داخلی، از دولت کشورش خواست پاسخ پیشنهاد ایران برای حل مشکل برق لبنان را بدهد.

 

*در انتخابات عراق که کمیساریای عالی این کشور نرخ مشارکت را ۴۱ درصد اعلام کرده جریان «مقتدا صدر» توانست با ۷۳ کرسی، اکثریت را به خود اختصاص دهد. ناظران حزب دموکرات کردستان را دیگر پیروز این انتخابات اعلام کرده‌اند.

 

بر اساس آمارهای رسمی، دست کم ۷۵۰ اتهام سوء رفتار جنسی علیه ماموران پلیس بریتانیا در ۵ سال اخیر مطرح شده است.

 

به گزارش ایران مامن، حذف دفاتر سنتی ثبت ازدواج و الکترونیکی شدن آن، انتشار خبر خودکشی دو پرستار بیمارستان امام خمینی تهران در مهرماه، قهرمانی فرانسه در لیگ ملت‌های اروپا با غلبه بر اسپانیا، راه ندادن رئیس جمهوری برزیل به ورزشگاه بخاطر نداشتن کارت واکسن، درخواست مجوز اضطراری اولین قرص ضدکرونا و … از دیگر اخبار ۲۴ ساعت اخیر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات