تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 - 19:49
کد خبر : 11286

سبقت پرخطر فروش ایزی لایف از پوشک نوزاد

سبقت پرخطر فروش ایزی لایف از پوشک نوزاد

هر بار آمار و ارقام عجیب و نگران کننده‌ای از میزان تجرد جوانان به گوش می‌رسد. بر اساس تحقیقی جمعیت‌شناسانه مطابق با آخرین سرشماری کشور، حدود ۳۶ درصد از جمعیت زنان جوان ۱۵ تا ۳۴ ساله کشور را دخترانی تشکیل می‌دهند که هنوز ازدواج نکرده‌اند و حدود ۲.۳ درصد از زنان ۴۵ ساله و بیشتر

هر بار آمار و ارقام عجیب و نگران کننده‌ای از میزان تجرد جوانان به گوش می‌رسد. بر اساس تحقیقی جمعیت‌شناسانه مطابق با آخرین سرشماری کشور، حدود ۳۶ درصد از جمعیت زنان جوان ۱۵ تا ۳۴ ساله کشور را دخترانی تشکیل می‌دهند که هنوز ازدواج نکرده‌اند و حدود ۲.۳ درصد از زنان ۴۵ ساله و بیشتر در وضعیت تجرد قطعی قرار دارند.

 

موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که این ارقام نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۰۰ دختر در سن ازدواج ۱۹۱ پسر در سن ازدواج داریم و می‌توان گفت نسبت پسران ازدواج نکرده تقریبا دو برابر دختران است.

 

 

یکی از عوامل اصلی این مسئله اقتصاد بیمار کشور است که جوانان در پیدا کردن شغل و در واقع منبع درآمد مناسب درمانده‌اند. اکنون حقیقتا درآمدها با هزینه‌ها نمی‌خواند و چیزی به عنوان پس‌انداز میسر نیست.

 

با توجه به سقوط بی‌وقفه ارزش سرمایه‌های نقدی، نگهداری ریال غیرعقلانی شده و از این رو است که بسیاری از جوانان ته‌مانده درآمدهایشان را بازارهای متزلزل دلار و بورس و بیت‌کوین سپرده‌اند. سرعت بالا رفتن قیمت خانه و اجاره آن و نیز انواع لوازم زندگی اما به شکلی است که پس‌انداز میلیون جوان را به سخره می‌گیرد.

 

این در حالی است که صدای آژیر قرمز تجرد، کاهش فرزندآوری و پیری جمعیت مدت‌ها است گوش‌ها را می‌خراشد.

 

به گزارش ایران مامن، برخی شنیده‌ها حاکی است که هم‌اکنون فروش پوشینه بزرگسال که آن را به «ایزی لایف» می‌شناسند در برخی داروخانه‌ها از پوشک نوزاد جلو زده است.

 

 

گذشته از تغییرات ذهنیت هزاران جوان امروزی که ازدواج را قید و بند می‌بینند، برای آن‌هایی که واقعا قصد ازدواج و استقلال از والدینشان را دارند، اوضاع اقتصاد و گرانی‌های افسارگسیخته و تنگی معیشت سدی غیرقابل عبور به چشم می‌آید؛ سدی که از پشت آن صدای طغیان بحران‌های گسترده روانی و جنسی و از هم‌گسیختگی‌های اجتماعی و فرهنگی به گوش می‌رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات