تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 مهر 1400 - 0:56
کد خبر : 11301

حمله گازانبری اوراق دولتی و اخبار برجامی به بورس

حمله گازانبری اوراق دولتی و اخبار برجامی به بورس

«اخبار و شایعات برجامی ترمز قیمت سکه و دلار را کشید»؛ این جمله رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در شرایطی است که هیچ اتفاق خاصی هنوز در زمینه توافق هسته‌ای رخ نداده است.   البته بر اساس موضع‌گیری‌های دو طرف اصلی توافق هسته‌ای، احتمال توافق خیلی بیشتر از بر هم خوردن میز مذاکرات به

«اخبار و شایعات برجامی ترمز قیمت سکه و دلار را کشید»؛ این جمله رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در شرایطی است که هیچ اتفاق خاصی هنوز در زمینه توافق هسته‌ای رخ نداده است.

 

البته بر اساس موضع‌گیری‌های دو طرف اصلی توافق هسته‌ای، احتمال توافق خیلی بیشتر از بر هم خوردن میز مذاکرات به نظر می‌رسد و حتی مخالفان سرسخت برجام در تهران هم حامی توافق شده‌اند؛ از جمله «فریدون عباسی» نماینده مجلس و رئیس سازمان انرژی اتمی دولت دهم که گفته مذاکره امری بلااشکال است.

 

در این فضا، ریزش انواع ارز و بورس ادامه یافت و در روزی که نرخ دلار به ۲۷ هزار و ۷۳ تومان تنزل یافت، شاخص کل بورس هم افتی چشمگیر (۳۹ هزار واحدی) داشت و به یک میلیون و ۴۱۸ هزار واحد فروغلتید.

 

البته ابهامات مربوط به سیاست‌های اقتصادی دولت هم از دید طیفی از تحلیل‌گران در روند نزولی بورس بی‌تاثیر نبوده و از نگاه آنان فروش اوراق دولتی موجب شده بسیاری از سرمایه‌گذاران اعتمادشان به بازار سرمایه را از دست بدهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات