تاریخ انتشار : جمعه 23 مهر 1400 - 23:49
کد خبر : 11351

سرگردانی برجامی و تکرار شیعه‌کشی در همسایه شرقی

سرگردانی برجامی و تکرار شیعه‌کشی در همسایه شرقی

* بعد از سفر «انریکه مورا» معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، تارنمای «نشنال» نوشت دو طرف نتوانستند بر سر زمان شروع مذاکرات به توافق برسند. یک مقام ارشد اتحادیه اروپا هم مشروط به فاش نشدن نامش، به رسانه‌ها گفته ایران هنوز آماده مذاکرات احیای برجام نیست.   * «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی

* بعد از سفر «انریکه مورا» معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، تارنمای «نشنال» نوشت دو طرف نتوانستند بر سر زمان شروع مذاکرات به توافق برسند. یک مقام ارشد اتحادیه اروپا هم مشروط به فاش نشدن نامش، به رسانه‌ها گفته ایران هنوز آماده مذاکرات احیای برجام نیست.

 

* «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه امروز مدعی شد مقامات تهران خواستار ملاقات با اروپایی‌های‌ هماهنگ‌کننده مذاکره با آمریکایی‌ها هستند. بورل برای دیدار با مقامات ایرانی ابراز آمادگی کرد.

 

* بر اثر انفجارهایی تروریستی در مسجد «امام بارگاه» شهر قندهار که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، نزدیک به ۷۰ نفر جان باختند و بیش از ۸۰ نفر مجروح شدند. طالبان اعلام کرده نیروهای این جریان هم در کنار ده‌ها شیعه این مسجد قربانی شده‌اند.

 

* «الهام علی اف» در تازه ترین ادعای خود اظهار داشته ارمنستان با همکاری ایران ۳۰ سال مواد مخدر به اروپا قاچاق کرده است؛ اظهاراتی که با واکنش تند مقامات تهران و ایروان همراه شد.

 

* «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی ضمن اشاره به مذاکرات دوستانه و محترمانه با تهران، در واشنگتن اظهار داشت: فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حال رساندن منطقه به نقطه‌ای خطرناک است.

 

* وزیر ارتباطات اعلام کرد تا سه سال آینده شبکه ملی اطلاعات به طور کامل راه اندازی می‌شود.

 

* به گفته «محسن رضایی»، تمام تحریم‌های داخلی را در این دولت برمی‌داریم.

 

* آیت الله «محمدرضا مدرسی» عضو شورای نگهبان با اشاره به مشکلات کرونا گفته این بیماری مانند تحریم بلا است اما می‌توان آن را به نعمت تبدیل کرد.

 

* «رکنا» خبر داده پدری دختر ۲۱ ساله خود را بخاطر ارتباط با یک پسر در یکی از روستاهای رفسنجان کشته و به چاه انداخته است.

 

* همین رسانه از خودکشی یک زن شاکی در روستای بوالخیر بوشهر بر اثر «رفتار بد» قاضی گزارش داد. به نوشته «رکنا» این زن ۲۵ ساله فیلمبردار از صاحب یک باغ به اتهام تجاوز شکایت کرده بود.

 

* همزمان با اعلام خالی شدن ۸۶ درصد آب سد زاینده رود، امام جمعه اهواز بر ضرورت خواندن نماز باران تاکید کرد.

 

* به گزارش ایران مامن، اعلام تولد ۷۹۱ کودک از مادران ۱۰ تا ۱۴ ساله در سال جاری، درخواست مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان برای شناسایی رسمی حکومت طالبان، جان باختن نماینده پارلمان انگلیس در پی حمله فردی با چاقو، نزدیک شدن تورم در چین به عدد صفر، رسیدن بیت کوین به ۶۰ هزار دلار و … از دیگر اخبار شبانه روز اخیر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات