تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 - 22:06
کد خبر : 11371

بورس و تعلیق نماد معاملاتی در روز جهش پاییزی

بورس و تعلیق نماد معاملاتی در روز جهش پاییزی

شاخص کل بازار سهام در روز شنبه ۲۴ مهرماه یکی از بالاترین نرخ‌های رشد را در سال جاری داشت و با ۴۰ هزار واحد افزایش به یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید. قیمت دلار هم در پایان امروز روی رقم ۲۷ هزار و ۲۸۵ تومان بسته شد.   در تحلیل چرایی رشد امروز، برخی

شاخص کل بازار سهام در روز شنبه ۲۴ مهرماه یکی از بالاترین نرخ‌های رشد را در سال جاری داشت و با ۴۰ هزار واحد افزایش به یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید. قیمت دلار هم در پایان امروز روی رقم ۲۷ هزار و ۲۸۵ تومان بسته شد.

 

در تحلیل چرایی رشد امروز، برخی تحلیلگران به سه عامل اشاره کرده‌اند؛ از دید آن‌ها رشد قیمت‌های جهانی در آخر هفته به رشد شاخص کل کمک کرد. دومین دلیل، تعیین تکلیف رئیس سازمان بورس بود و از طرفی بازار از لحاظ تکنیکالی بعد از اصلاح، آمادگی رشد را داشت.

 

با وجود این تحلیل‌ها برخی روی اوضاع مذاکراتی ایران انگشت گذاشته و معتقدند موضع‌گیری طرف‌های غربی برجام در زمینه عدم آمادگی تهران برای بازگشت به میز گفت‌وگوهای دیپلماتیک وین، روی خوش‌بینی‌ روزهای گذشته تاثیری منفی داشته است.

 

و اما در میان مهمترین خبرهای بازار سرمایه می‌توان به اطلاعیه سایت رسمی بورس اشاره کرد که بر اساس آن شرکت بورس اوراق بهادار تهران به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر تا تاریخ ۸ آبان‌ماه به حالت تعلیق درآمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات