تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مهر 1400 - 23:32
کد خبر : 11421

بازار سهام و کف‌سازی‌های لغزنده

بازار سهام و کف‌سازی‌های لغزنده

وضعیت بورس در روز دوشنبه ۲۶مهرماه بسیار شبیه روز قبل بود. شاخص کل در این روز با رشد ۶صدم درصدی به یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید.   حداقل موضوع امیدوارکننده برای سهامداران در پی معاملات امروز تثبیت کف ۱.۴ میلیونی شاخص کل بود. البته وقایع چند هفته اخیر نشان داده چنین دلخوشی‌هایی نمی‌تواند

وضعیت بورس در روز دوشنبه ۲۶مهرماه بسیار شبیه روز قبل بود. شاخص کل در این روز با رشد ۶صدم درصدی به یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید.

 

حداقل موضوع امیدوارکننده برای سهامداران در پی معاملات امروز تثبیت کف ۱.۴ میلیونی شاخص کل بود. البته وقایع چند هفته اخیر نشان داده چنین دلخوشی‌هایی نمی‌تواند چندان پایدار باشد.

 

و اما در مورد کف جدیدی که بسیاری از تحلیلگران بازار سرمایه درباره آن سخن می‌گویند بحث و نظر فراوان است. برخی می‌گویند بررسی‌های تکنیکالی (تحلیل فنی شاخص کل) نشان‌دهنده آن است که محدوده‌های یک میلیون و ٣۵٠ هزار واحد به عنوان حمایت جدی برای شاخص بورس تلقی می‌شود و ریزش بازار سهام در این محدوده‌ها متوقف خواهد شد.

 

در روزهای کم رمق بازار سرمایه و در انتظار انتشار گزارش‌های ۳ و ۶ ماهه شرکت‌ها، اطمینان‌بخشی درباره کف حمایتی چندان به کار سرمایه‌گذاران چرخشی در بازارها نمی‌آید.

 

در شرایط فعلی، نگاه سرمایه‌گذاران کم تجربه در بازار به دلیل ترس کوتاه مدت شده است. همچنین به دلیل احتمالات برجامی و امکان اصلاح نرخ ارز شرایط بازار ریزشی شده است و شاهد روند خروج سرمایه افراد حقیقی از بازار هستیم.

 

و اما در بازار ارز، مقداری ارزش اسکناس آمریکایی بالا رفت و به ۲۷ هزار و ۲۶۴ تومان رسید تا سوداگران این بازار هم در نوسانات صدتومانی روزانه، ایام کم رونقی را سپری کنند.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات