تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 مهر 1400 - 12:48
کد خبر : 11474

ویروس‌های مرد موشکی

ویروس‌های مرد موشکی

خبرگزاری رسمی کره شمالی، روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر ادعای همسایه جنوبی را تایید و اعلام کرد که یک فروند موشک بالستیک کوتاه برد از زیردریایی این کشور با موفقیت پرتاب شده است.   در واکنش به سلسله تحرکات نظامی و موشکی کره شمالی، آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارشی که هفته جاری در رسانه‌ها بازتاب

خبرگزاری رسمی کره شمالی، روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر ادعای همسایه جنوبی را تایید و اعلام کرد که یک فروند موشک بالستیک کوتاه برد از زیردریایی این کشور با موفقیت پرتاب شده است.

 

در واکنش به سلسله تحرکات نظامی و موشکی کره شمالی، آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارشی که هفته جاری در رسانه‌ها بازتاب یافت پیرامون توانایی نظامی پیونگ یانگ، با بیان اینکه «کیم جونگ اون» ممکن است در سال آینده همچنان به آزمایش موشک‌های بالستیک دوربرد خود ادامه دهد، تصریح کرد کره شمالی همچنان چالش امنیتی اساسی‌ برای آمریکا و متحدانش خواهد بود.

 

 

آمریکا و متحدان شرقی واشنگتن که بخاطر توانایی‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی با یک نگرانی تاریخی مواجه بوده‌اند در سال‌های اخیر تهدیداتی تازه را شاهد بوده‌اند.

 

چندی پیش ارتش آمریکا تازه ترین برآورد خود از قابلیت‌های ارتش سایبری کره شمالی را منتشر کرد.  براساس این گزارش دولت کره شمالی حدود ۶ هزار هکر و متخصص جنگ الکترونیک در اختیار دارد که تعداد بسیاری از آن‌ها را در خارج از این کشور و در کشورهایی نظیر بلاروس، چین، هند، مالزی و روسیه  مستقر ساخته است.

 

این گزارش ۳۳۲ صفحه‌ای ارتش آمریکا که با عنوان «تاکتیک‌های کره شمالی» منتشر شده، اطلاعاتی از تاکتیک‌های نظامی، سلاح‌ها، ساختار رهبری، سربازان، موارد لجستیکی، توانمندی‌های جنگ الکترونیک و همچنین گروه‌های هکری تحت  حمایت کره شمالی را ارائه داده است.

 

در این گزارش ادعا شده که بیشتر حملات سایبری و جنگ الکترونیک کره شمالی از سوی واحدی به نام «اداره ۱۲۱» (Bureau 121) انجام می‌شوند که بخشی از کمیسیون دفاع ملی این کشور محسوب می‌شود. بنابر اعلام ارتش آمریکا این واحد در سال‌های اخیر به خاطر افزایش حملات سایبری کره شمالی رشد قابل توجهی کرده و اعضای آن از هزار نفر در سال ۲۰۱۰ به ۶ هزار نفر یا بیشتر در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

 

 

به‌تازگی آژانس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرده که هکرهای مرتبط با کره شمالی به شبکه های صنایع هوا- فضای کره جنوبی نفوذ کرده اند. گفته می شود این شرکت هوا- فضا دارای فناوری های محرمانه پیشرانه موشکی بوده که در جریان اولین پرتاب فضایی بومی کره جنوبی موسوم به  KSLV-2 توسعه یافته است.  بر اساس گزارش های محلی، داده‌های نقض شده در این عملیات هکری می تواند شامل اطلاعات حساس در مورد عناصر اصلی دفاعی مانند جنگنده بومی KF-21 ، جنگنده سبک FA-50 ، هواپیمای بدون سرنشین و رادار باشند.

 

«هائه کیونگ» نماینده مخالف حزب حاکم کره جنوبی و  عضو کمیته اطلاعات پارلمان این کشور، پس از گزارش مختصر سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی (NIS) در این کمیته اظهار داشت عملیات نفوذ و رخنه هکرهای کره شمالی در صنایع هوا- فضای کره (KAI) در اواسط ماه ژوئن اتفاق افتاده و تحقیقات برای تعیین جزئیات بیشتر این حادثه در دست اقدام است. به گفته این عضو پارلمان کره جنوبی پیش تر سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی  به   صنایع هوا- فضای کره در مورد رخنه احتمالی هکرها  هشدار داده  و از این شرکت خواسته بود اقدامات احتیاطی بیشتری از جمله تغییر رمزهای عبور را در دستور کار خود قرار دهد؛ هشدارهایی که چندان از سوی صنایع هوا و فضا جدی گرفته نشده بود. این نماینده مجلس کره جنوبی همچنین تصریح کرد که چندین اتاق فکر و موسسه مرتبط با امنیت ملی کره  نیز اخیراً قربانی حملات هکری وابسته به کره شمالی شده اند؛ مؤسساتی نظیر انستیتوی تحقیقات انرژی اتمی کره و انستیتوی انرژی کره جنوبی از این جمله اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات