تاریخ انتشار : یکشنبه 2 آبان 1400 - 23:50
کد خبر : 11531

حلاجی حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی

حلاجی حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی

* مهمترین محور سخنرانی امروز رهبر انقلاب در جریان کنفرانس وحدت اسلامی این بود که «عادی‌سازی روابط کشورهای مسلمان منطقه با اسرائیل خطا و گناهی بزرگ است»   * دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به طرح بودجه یک و نیم میلیارد دلاری اسرائیل برای حمله به تاسیسات ایران اظهار داشته صهیونیست‌ها به فکر

* مهمترین محور سخنرانی امروز رهبر انقلاب در جریان کنفرانس وحدت اسلامی این بود که «عادی‌سازی روابط کشورهای مسلمان منطقه با اسرائیل خطا و گناهی بزرگ است»

 

* دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به طرح بودجه یک و نیم میلیارد دلاری اسرائیل برای حمله به تاسیسات ایران اظهار داشته صهیونیست‌ها به فکر تامین ده‌ها هزار میلیارد دلار برای بازسازی خسارات ناشی از «پاسخ کوبنده» ایران باشند.

 

* «ابراهیم رئیسی» درباره مذاکرات برجامی اظهار گفت آمریکا و اروپایی‌ها دچار بحران تصمیم‌گیری هستند.

 

* مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید برنامه نظارت این نهاد بر فعالیت‌های ایران دیگر «صحیح و سالم» نیست.

 

* رئیس قوه قضاییه در نشست هم‌اندیشی با جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی ضمن اشاره به تلاش برخی جریانات برای حذف حریف از طریق فرایندهای قضایی و حراست اظهار داشت باید راه را برای افرادی که حاضرند بدون توبه در چارچوب قانون خدمت کنند هموار کنیم.

 

* رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت ۴۰ میلیون نفر از جمعیت ایران نیاز به کمک فوری دارند.

 

* رئیس کل بانک مرکزی اعلام داشت تولید ناخالص داخلی در فصل دوم سال ۲۰۲۱ میلادی، ۶.۲ درصد رشد داشته است.

 

* در جریان بحث و بررسی‌های مربوط به حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، رئیس کمیسیون اقتصادی اظهار داشته ما به کالاهای اساسی ارز ترجیحی می‌دهیم اما مصرف‌کننده آن‌ها را به قیمت آزاد می‌خرد. برخی نمایندگان هم به رسانه‎‌ها گفته‌اند در کمیسیون‌های مجلس در این باره بحثی نشده و باید در لایحه بودجه ۱۴۰۱ این موضوع اعمال شود.

 

* به گفته فعالان اقتصادی و روسای اتحادیه‌های صنفی، حذف ارز دولتی حتی بر کالاهایی مانند گوشی تلفن همراه و لپ تاپ تاثیرگذاشته و آن‌ها را حداقل ۱۰درصد گران می‌کند.

 

* بر اساس نتایج یک پژوهش اقتصادی، فروش نفت ایران به هند و چین با روپیه و یوآن، ۵ تا ۲۳ درصد بهای صادرات زیان‌ به بار خواهد آورد.

 

* در حالی که رسانه‌ها از بروز نشانه‌های موج ششم کرونا در استان‌هایی مانند یزد خبر می‌دهند، وزیر بهداشت اظهار داشته بیش از ۸۵ درصد قربانیان کنونی کرونا واکسن دریافت نکرده‌اند.

 

* کارشناسان بریتانیایی اعلام داشته‌اند سویه‌های جدید مانند «دلتا پلاس» ممکن است با سرعت بیشتری منتشر شود.

 

* سخنگوی طالبان اظهار داشته نمایندگان این گروه در نشست همسایگان افغانستان در تهران شرکت نخواهند کرد.

 

* به دنبال اخراج سفرای ۱۰ کشور غربی از ترکیه، هشتگ استعفای اردوغان ترند شد. ریزش ارزش پول ترکیه هم با رسیدن به ۱۰ لیر به ازای هر دلار به رکوردی تاریخی رسید.

 

* به گزارش ایران مامن، موضوع فرونشست ۱۸ تا ۲۵ سانتیمتری دشت‌های تهران به میزان ۶ برابر استانداردهای جهانی، افزایش ۳۵ درصدی میزان خودکشی با قرص برنج در پنج ماه نخست امسال، رسیدن نرخ فقر مسکن در ایران به دوبرابر میزان جهانی، انصراف شرکت هنگ‌کنگی از عرضه سیستم VAR  (کمک داور ویدئویی) و … هم امروز مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات