تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آبان 1400 - 17:38
کد خبر : 11545

قتلگاه ترکیه

قتلگاه ترکیه

ترکیه این روزها غیر از مداخلات تحریک‌آمیز در کشمکش‌های میان ایران و جمهوری آذربایجان و اعتراضات مخالفان اردوغان به سیاست‌های دولت و افت شدید ارزش لیر، بخاطر حواشی مربوط به ایرانی‌ها هم توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.   چند روز پیش تصاویر تاسف‌باری از یورش نزدیک به ۶ هزار ایرانی به کنسرت

ترکیه این روزها غیر از مداخلات تحریک‌آمیز در کشمکش‌های میان ایران و جمهوری آذربایجان و اعتراضات مخالفان اردوغان به سیاست‌های دولت و افت شدید ارزش لیر، بخاطر حواشی مربوط به ایرانی‌ها هم توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

 

چند روز پیش تصاویر تاسف‌باری از یورش نزدیک به ۶ هزار ایرانی به کنسرت «امیر تتلو» در ترکیه منتشر شد.

 

 

چند هفته بعد از سیاه بازی «ندا یاسی» که خبر قتل خود در ترکیه را منتشر ساخت، دوشنبه خبر قتل «ریحانه پارسا» دیگر شاخ اینستاگرامی درگیرِ ماجراهای شرط‌بندی انتشار یافت و بعد تکذیب شد.

 

 

از دید خیلی‌ها رخدادهایی مانند قتل «سعید کریمیان» مدیر گروه تلویزیونی جِم ( GEM TV) که اردیبهشت ۹۶ اتفاق افتاد و سایر قتل‌ها و ماجراهای جنایی و ربایش در ترکیه که داستان‌هایش در شبکه‌ها اجتماعی و کانال‌های ماهواره‌ای طرفداران زیادی یافت، باعث شده تا هر از چند گاهی شاخ‌ها از تم‌های اینچنینی برای جنجال‌سازی استفاده کنند.

 

البته همه این‌ها ناشی از یک واقعیت انکارناپذیر است و آن اینکه ترکیه از دید خیلی‌ها از افغانستان کنونی برای ایرانی‌ها خطرناک‌تر است.

 

شهرهای ترکیه به خصوص استانبول در سال‌های اخیر پناهگاه هزاران ایرانی بوده که به دلایل مختلف از بدهکاری و فعالیت هنری و مسائل سیاسی تا درس‌خواندن و تجارت و خرید ملک راهی این کشور شده‌اند.

 

در این سال‌ها عایدی حضور ایرانی‌ها ورای توریسم و حضور در کنسرت‌ها و دریاکنارهای ترکیه در بخش مسکن زبانزد بوده است.

 

چند روز پیش نماینده اهواز توئیت کرد تنها بین سال‌های ۹۷ تا ۹۹، هفت میلیارد دلار ایرانی‌ها به بخش مسکن ترکیه تزریق شده است.

 

حالا آش ماجرا چنان شور شده که «معصومه پاشایی» دیگر نماینده مجلس توئیت کرده خرید حدود یازده هزار خانه در ‫ترکیه! کنسرت‌هایی که هر شبش صدها میلیارد هزینه برای ایران دارد و ‏ثروتمان به سرعت در جیب سایر کشورها سرازیر می‌شود! کمی تغییر در سیاست‌ها و توجه به مردم و خواست‌های آنها بسیار ضروریست، چرا که ایران متعلق به تمام ایرانیان هست و همه با هم باید بسازیمش!

 

 

در کنار رسانه‌هایی که این روزها درباره احتمال از دست رفتن دارایی‌ها و اموال ایرانی‌ها در ترکیه هشدار می‌دهند و البته این نمایندگان تنها به اطلاع‌رسانی و انذار بسنده می‌کنند عملا هیچ اقدامی برای تغییر وضعیت و ایجاد حداقلی از جذابیت برای جلوگیری از کوچ به «قتلگاه ترکیه» به چشم نمی‌آید.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات