تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آبان 1400 - 23:01
کد خبر : 11551

سهم دولت در ریزش‌های پاییزی بورس

سهم دولت در ریزش‌های پاییزی بورس

گشایش پس از تعطیلی بازار سرمایه همراه شد با ریزش ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحدی که کف ۱.۴ میلیونی را در هم شکست و شاخص کل را به یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد تنزل داد.   نرخ دلار هم در روز دوشنبه سوم آبان نسبت به ابتدای هفته حدود ۴۰ تومان کاهش یافت و

گشایش پس از تعطیلی بازار سرمایه همراه شد با ریزش ۲۳ هزار و ۶۰۰ واحدی که کف ۱.۴ میلیونی را در هم شکست و شاخص کل را به یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد تنزل داد.

 

نرخ دلار هم در روز دوشنبه سوم آبان نسبت به ابتدای هفته حدود ۴۰ تومان کاهش یافت و به ۲۷ هزار و ۵۶۲ تومان رسید.

 

اصلی‌ترین عاملی که این روزها کارشناسان در تبیین وضعیت نابسامان بازار سرمایه روی آن انگشت گذاشته‌اند فروش اوراق قرضه برای تامین منابع جاری است. در این باره «محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بازار کشش عرضه این حجم از اوراق  قرضه را ندارد، تصریح کرده اولین اقدام دولت در مدیریت بازار بورس باید جلوگیری از عرضه بیش از حد اوراق قرضه دولتی باشد.

 

برخی تحلیلگران هم می‌گویند از دلایل مهمی که در شکل‌دادن به شرایط بازار سهام در این روزها نقش مهمی دارد طول کشیدن مذاکرات برجام است.

 

عامل مهم دیگری که در ارتباط با افت بازار عنوان می‌شود قیمت‌گذاری دستوری است که دولت هر روز ابهامات بیشتری را در بازار ایجاد می‌کند. در دولت جدید نگاه به قیمت‌گذاری دستوری نه تنها کم نشده است بلکه شدت بیشتری یافته و بورس از این وضعیت  تاثیر منفی قابل‌توجهی گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات