تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 - 12:17
کد خبر : 11562

وحشت از آتش‌به‌اختیارهای آقای «کیو»

وحشت از آتش‌به‌اختیارهای آقای «کیو»

گزارش اخیر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد برخی از طرفداران گروه «کیو اِنان» امکان دارد فعالیت های مجرمانه خود از فضای مجازی را به دنیای واقعی بکشانند.   این گزارش که اخیراً از حالت طبقه بندی خارج شده توسط اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی تهیه شده است. سناتور مارتین هاینریش با اعلام انتشار این

گزارش اخیر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد برخی از طرفداران گروه «کیو اِنان» امکان دارد فعالیت های مجرمانه خود از فضای مجازی را به دنیای واقعی بکشانند.

 

این گزارش که اخیراً از حالت طبقه بندی خارج شده توسط اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی تهیه شده است. سناتور مارتین هاینریش با اعلام انتشار این گزارش خواستار اقدام هماهنگ نهادهای امنیتی برای حفاظت از امنیت ملی در برابر شبه‌نظامیان وابسته به گروه «کیو اِنان» (QAnon) شده است.

 

 

طرفداران نظریه توطئه «کیو اِنان» دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق را به عنوان شخصیت اصلی مبارزه علیه جریان شومی از دشمنان‌ آمریکا به‌خصوص دولت مخفی در این کشور می دانند. به باور این گروه دوره ریاست جمهوری ترامپ با پیروزی او در مقابل دولت مخفی در این کشور به پایان رسیده است. در باور این گروه استفاده جنسی از کودکان، شیطان‌پرستی و سایر اقدامات شیطانی از اقدامات عوامل وابسته به دولت مخفی است.

 

هنگامی‌که ترامپ در انتخابات اخیر آمریکا ناکام ماند برخی از طرفداران این جریان با پیوستن به گروه‌های معترض حمله کننده به کنگره دست به اقدامات خشونت‌‌باری زدند که در نتیجه آن بیش از پنج نفر کشته شدند.

 

به گزارش آسوشیتدپرس حداقل ۲۰ نفر از طرفداران «کیو اِنان» در ارتباط با حمله ۶ ژانویه (یورش به کنگره) به اتهام ارتکاب اقدامات جنایی تحت محاکمه قرار دارند. گزارش فوق نشان می دهد خروج ترامپ از کاخ ریاست جمهوری موجب ناامیدی این افراد شده و برخی از اعضای این گروه به خصوص برخی رهبران برجسته آن‌ها را به طرح تئوری های توطئه جدید سوق داده است. بر اساس نظریه جدید آن‌ها ترامپ اکنون به‌عنوان «رئیس‌جمهور سایه» وظیفه نبرد علیه «آدم‌خواران شیطان‌پرست» را بر عهده دارد. در بخش دیگری از اعتقادات آن‌ها جو بایدن و سایر دمکرات ها که امروز قدرت را در دست دارند بخشی از این دولت مخفی هستند که توسط ترامپ و حامیان او از قدرت خلع خواهد شد.

 

 

گزارش فوق مدعی است همه طرفداران این گروه به گزاره دوم که برکناری دولت جدید آمریکا است باور ندارند. برخی از طرفداران این گروه دچار سرخوردگی شده و در حال حاضر از انجام اقدامات بیشتر دست کشیده اند.

 

به باور این دسته از حامیان گروه، آن‌ها نمی توانند به برنامه ها و طرح های رهبری گروه به‌خصوص شخص مرموزی که در رأس گروه قرار دارند و با عبارت « کیو» (Q) شناخته می شود اعتماد کنند.

 

بااین‌حال گزارش چشم‌انداز روشنی از تحرکات و برنامه های آن‌ها ندارد، چرا که برخی از طرفداران سرخورده و افراطی این گروه مصممند به جای اینکه منتظر اقدامات و تصمیمات وعده داده شده « کیو» بمانند خود به اقدامات عملی دست بزنند. این دسته از افراد معتقدند دیگر نباید صرفاً به عنوان سربازان دیجیتال «کیو» به صورت منزوی عمل کنند. برنامه آن‌ها خروج از دنیای مجازی و انجام اقدامات خشونت‌آمیز در دنیای واقعی عنوان می شود. این گزارش هشدار داده رویکرد جدید به معنای برنامه ریزی برای اقدامات خشونت‌آمیز جهت آسیب رساندن به دمکرات ها و دیگر مخالفان خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات