تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 - 17:17
کد خبر : 11567

دیروز اوین، امروز بنزین، فردا کدامین؟

دیروز اوین، امروز بنزین، فردا کدامین؟

دو ماه بعد از هک دوربین‌های مداربسته زندان اوین که انتشار تصاویر آن در ۳۱ مردادماه از سوی گروه «عدالت علی» مثل بمب صدا کرد، رخنه سایبری، سیستم سوخت‌رسانی سراسر کشور را به هم ریخت.   همزمان، رسانه‌ها از هک بیلبوردهای شهر اصفهان با مضامین اعتراضی- بنزینی تصاویری را منتشر ساختند تا دو سال بعد

دو ماه بعد از هک دوربین‌های مداربسته زندان اوین که انتشار تصاویر آن در ۳۱ مردادماه از سوی گروه «عدالت علی» مثل بمب صدا کرد، رخنه سایبری، سیستم سوخت‌رسانی سراسر کشور را به هم ریخت.

 

همزمان، رسانه‌ها از هک بیلبوردهای شهر اصفهان با مضامین اعتراضی- بنزینی تصاویری را منتشر ساختند تا دو سال بعد از اعتراضات آبان ۹۸، بوی بنزین در سراسر کشور پخش شود.

 

 

اولین رسانه‌ای که امروز از حمله سایبری خبر داد «ایسنا» بود که خبرش را حذف کرد و سپس مدعی شد خودش هدف هک قرار گرفته است. وزیر کشور هم مدعی شد مشکل فنی ایجاد شده و حمله سایبری را رد کرد.

 

همزمان دوربین‌های صداوسیما هم در سطح پایتخت به راه افتاده و گزارش‌هایی از پمپ بنزین‌های تعطیل مخابره کردند تا نشان دهند برخلاف اعلام عمومی، امکان سوخت‌گیری آزاد هم وجود ندارد.

 

در ادامه، منابع خبری شورای عالی امنیت ملی، حمله سایبری را تایید کردند و «ایرنا» آن را به نقل از یک «منبع آگاه» منتشر ساخت.

 

نکته تامل‌برانگیز این رخدادها همزمانی آن با سالگرد وقایع آبان ۹۸، زمزمه‌های بنزین ۱۴ هزار تومانی و هفته پدافند غیرعامل بود.

 

 

در همین ارتباط و حدود یک ساعت قبل از حمله سایبری قبل از ظهر، سردار «غلامرضا جلالی» فرمانده پدافند غیرعامل در سخنرانی خود اظهار داشت: مجموعه اقدامات ما برای دفع خطر دشمن باید منجر به افزایش پایداری و بازدارندگی و تداوم فعالیت‌ها و کارکردهای مهم و حیاتی شود به این معنا که تهدیدات منجر به اختلال در زندگی شهروندان و خدمات‌رسانی به آنها نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات