تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 - 22:44
کد خبر : 11573

مصائب سهامداری

مصائب سهامداری

نهایت توان بازار سرمایه برای جبران ریزش‌های نسبتا شدید اخیر، رشدی ۲صدم درصدی بود و شاخص کل روی رقم یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد قرار گرفت. دلار هم با کمترین میزان نوسان در روز سه‌شنبه چهارم آبان‌ماه، ۲۷ هزار و ۵۷۷ تومان قیمت خورد.   برخی نمادهای فلزی به رشد ناچیز شاخص کمک کرده‌اند

نهایت توان بازار سرمایه برای جبران ریزش‌های نسبتا شدید اخیر، رشدی ۲صدم درصدی بود و شاخص کل روی رقم یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد قرار گرفت. دلار هم با کمترین میزان نوسان در روز سه‌شنبه چهارم آبان‌ماه، ۲۷ هزار و ۵۷۷ تومان قیمت خورد.

 

برخی نمادهای فلزی به رشد ناچیز شاخص کمک کرده‌اند ولی در ادامه افت دیروز نمادهای پالایشی، امروز نیز فشار عرضه سهام نمادهای پالایشی به صف فروش سنگین منجر شد.

 

و اما درباره شرایط کلی بورس و انتقاد از اقدام دولت برای فروش اوراق جهت تامین بودجه جاری، وزیر اقتصاد توئیت کرده در شرایطی که کشور با کسری بودجه بی‌سابقه تحویل دولت سیزدهم شده بود، به لطف خدا در مهرماه مخارج دولت «بدون هیچ انتشار اوراق بدهی جدید» تامین شد؛ اظهاراتی که واکنش‌ها بیشتر به آن منفی و انتقادی بود و بسیاری «سیداحسان خاندوزی» را به نداشتن صداقت متهم کردند.

 

علاوه بر این، دیدگاه‌های انتقادی نسبت به سیاست‌های بورسی دولت و آینده آن فزاینده است؛ از جمله اینکه روند فعلی بازار نتیجه پیش‌خور کردن ریسک‌هایی است که همگام با کسری بودجه و سیاست‌های دولت به بازار وارد شده‌است و اظهارنظرهای مکرر مقامات دولتی بر مبنای قیمت‌گذاری دستوری سرعت تحولات نامطلوب بازار را بالا برده است.

 

تحلیلگران می‌گویند به دلیل ابهاماتی که در حال حاضر در بازار وجود دارد پول هوشمند در بازار وجود ندارد زیرا ریسک‌هایی که در بازار شکل گرفته‌اند از ورود نقدینگی به سهم‌ها جلوگیری کرده است. بورس در حال حاضر پیش‌بینی‌پذیری خود را از دست داده است و در چنین شرایطی به صورت کلی سهامداری کاری دشوار است.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات