تاریخ انتشار : جمعه 7 آبان 1400 - 20:44
کد خبر : 11603

ابرقهرمان‌ها با روان کودک چه می‌کنند؟

ابرقهرمان‌ها با روان کودک چه می‌کنند؟

ابرقهرمان‌ها به بخشی از زندگی روزمره کودکان تبدیل‌ شده‌اند. کودکان شخصیت ابرقهرمان محبوب خود را در انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌های مصور دنبال می‌کنند.    بررسی‌‌های تازه می‌گوید کودکان قادرند به واقعی نبودن شخصیت‌های ابرقهرمان پی ببرند، اما به دلیل تأثیر روانی آن‌ها مایلند همانند ابرقهرمان‌ها رفتار و حرکاتشان را تقلید کنند. سیستم روانی کودک به‌گونه‌ای

ابرقهرمان‌ها به بخشی از زندگی روزمره کودکان تبدیل‌ شده‌اند. کودکان شخصیت ابرقهرمان محبوب خود را در انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌های مصور دنبال می‌کنند.

 

 بررسی‌‌های تازه می‌گوید کودکان قادرند به واقعی نبودن شخصیت‌های ابرقهرمان پی ببرند، اما به دلیل تأثیر روانی آن‌ها مایلند همانند ابرقهرمان‌ها رفتار و حرکاتشان را تقلید کنند. سیستم روانی کودک به‌گونه‌ای است که به‌شدت تحت تأثیر شخصیت ابرقهرمان‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

در چنین شرایطی دو هویت روانی در کودک شکل می‌گیرد که یکی بالقوه (هویت ابرقهرمان) و دیگری بالفعل (هویت کودک) است. این دو هویت با یکدیگر انطباق نداشته و باعث به وجود آمدن تعارضات روانی و هویتی در کودک می‌شود.

 

در وضعیتی این‌چنینی، کودک برای دست‌یابی به تعادل هویتی مجبور می‌شود نقش‌هایی را از خود به اجرا بگذارد که آن‌ها را نقش اصلی خود نمی‌بیند. چنین کودکی به‌طور معمول رفتارهای خشونت‌آمیزی از خود به نمایش می‌گذارد که به‌راحتی قابل برطرف شدن نیست و گاهی نیاز است تا در این رابطه با یک مشاور روانی مشورت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات