تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 - 23:01
کد خبر : 11639

تحلیلی متفاوت درباره ریزش‌های بورس

تحلیلی متفاوت درباره ریزش‌های بورس

ریزش ۱۸ هزار واحدی شاخص کل خلاصه تحولات بازار سرمایه در هشتمین روز آبان بود که باعث شد رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار برای یک شاخص به ثبت برسد. دلار هم با ۲۷ هزار و ۶۱۴ تومان به کار خود پایان داد.   پرسش بزرگ این روزهای بورس این است که چرا در روزهای

ریزش ۱۸ هزار واحدی شاخص کل خلاصه تحولات بازار سرمایه در هشتمین روز آبان بود که باعث شد رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار برای یک شاخص به ثبت برسد. دلار هم با ۲۷ هزار و ۶۱۴ تومان به کار خود پایان داد.

 

پرسش بزرگ این روزهای بورس این است که چرا در روزهای سبزپوش رشد چندانی رقم نمی‌خورد تا ریزش‌های نسبتا شدید را جبران کند و برآیند بازار سهام نزولی است.

 

در پاسخ به این پرسش و صرف‌نظر از مباحث برجامی و فروش اوراق قرضه و …  برخی تحلیل‌ها می‌گوید علت اصلی که در هفته‌های گذشته باعث افت شاخص شده انتخاب نشدن مدیران شرکت‌های بزرگ است. با وجود کلیه اخبار مثبت در حوزه بنیادی بازار و درآمد خوب شرکت‌ها اما روند بازار سهام همچنان منفی است. بنابراین تنها علتی که برای پایین بودن حجم معاملات می‌توان در نظر گرفت عدم تایید مدیران بورسی به خصوص مدیران بانک‌ها است.

 

از این منظر ناشرین بورسی که صندوق‌های بازارگردان دارند یا مدیرانی که نسبت به قیمت سهام خود حساس بودند چون هنوز مدیریت آن‌ها تعیین تکلیف نشده است نسبت به روند سهام خود بی‌تفاوت شده‌اند. دلایلی مثل دلار و مذاکرات برجام قبلا در بازار اثرگذاری خود تثبیت کردند و در حال حاضر بیشترین اثر را در بازار عملیاتی نشدن انتخاب مدیران بورسی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات