تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 - 23:50
کد خبر : 11642

ایران در متن و حاشیه جی۲۰

ایران در متن و حاشیه جی۲۰

* در جریان نشست ۲۰ قدرت اقتصادی جهان که به میزبانی رم برگزار شد، تغییرات اقلیمی و اپیدمی کرونا مهمترین محورهای رایزنی رهبران ۲۰ کشور بود. فعالیت‌های هسته‌ای ایران هم موضوعی بود که رهبران آمریکا و کشورهای اروپایی عضو برجام درباره آن گفت‌وگو کردند.   * در بیانیه مشترک رهبران آمریکا و تروییکای اروپایی اعلام

* در جریان نشست ۲۰ قدرت اقتصادی جهان که به میزبانی رم برگزار شد، تغییرات اقلیمی و اپیدمی کرونا مهمترین محورهای رایزنی رهبران ۲۰ کشور بود. فعالیت‌های هسته‌ای ایران هم موضوعی بود که رهبران آمریکا و کشورهای اروپایی عضو برجام درباره آن گفت‌وگو کردند.

 

* در بیانیه مشترک رهبران آمریکا و تروییکای اروپایی اعلام شد ما از تعهد روشن «جو بایدن» برای ماندن در برجام تا زمانی که ایران در این توافق بماند استقبال می‌کنیم و بازگشت به برجام هم منوط به تغییر رفتار ایران است.

 

* «مجتبی ذوالنوری» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشته شرط های جدیدی برای مذاکرات داریم و باید سهم خود را از برجام بگیریم.

 

* به گفته وزیر امور خارجه عربستان در حاشیه جی۲۰، گفت‌وگوها با ایران دوستانه بوده اما پیشرفت بزرگی نداشته ایم.

 

* عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت تمام راه های برگشت ارز به کشور مسدود شده است. رئیس اتاق بازرگانی هم گفته سهم ایران از اقتصاد جهان نصف شده است.

 

* حادثه ریزش دیوار یک مدرسه در شهرستان علی‌آباد کتول در استان گلستان باعث مصدومیت ۱۰ نفر از جمله هفت کودک شد.

 

* بعد از اقدام عجیب «ابوالفضل ابوترابی» نماینده نجف آباد در تخریب دیوار دانشگاه آزاد با لودر، وی اظهار داشت این تخریب یک سوءتفاهم بوده است.

 

* با ادامه حملات به آیت الله صافی گلپایگانی، دادستان کل کشور دستور رسیدگی به اهانت به «شیخ المراجع» را صادر کرد.

 

* بعد از تایید و تکذیب های مربوط به شروع موج ششم کرونا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت موج ششم حتما رخ می دهد اما با شدت خیلی کمتر.

 

* رئیس کمیسیون بهداشت مجلس مدعی شد ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دارو تمام شده و مجلس هم با تخصیص ارز نیمایی مخالف است.

 

* به گفته رئیس اتحادیه گوشت  گوسفندی، سرانه مصرف گوشت قرمز در سال ۳۶ درصد کم شده است.

 

*  به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، این شورا به همراه نیروی انتظامی مخالف ممنوعیت تردد شبانه است که مردم را افسرده می کند و جلوی کسب و کار آنان را می‌گیرد.

 

* مدیرکل انتقال خون تهران اظهار داشت ذخیره خونی استان بحرانی است و کفاف چهار تا پنج روز را می دهد.

 

* قرار گرفتن ۱۰۰ محکوم به اعدام (عمدتا محکومان جرایم مواد مخدر) در میان لیست ۳۴۵۸ نفر عفوشدگان اخیر رهبری و کاهش مجازات آنان به حبس‌های طویل‌المدت امروز مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

 

* سفیر کره جنوبی در تهران مدعی شده دولت ایران نمی تواند جلوی تبادل فرهنگی را بگیرد چون مردم به فیلم و سریال های کره ای علاقمندند.

 

* به گزارش ایران مامن، حمله مسلحانه به تصویربردار بومی دفتر صداوسیما در کابل، حمله داعش به کرکوک عراق با چهار کشته و زخمی، تکذیب طرح ورود زنان به ورزشگاه ها از سوی فدراسیون فوتبال، ادامه بحران دیپلماتیک در روابط لبنان با عربستان و همپیمانان ریاض و … از دیگر موضوعات مورد توجه رسانه‌ها بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات